Az eddig vélthez képest máshol valószínűsítik megtalálni az AirAsia napokban lezuhant repülőgépének törzsét, ezért a maláj királyi haditengerészet parancsnokának pénteki tájékoztatása szerint mintegy 55 kilométerrel módosították a keresés helyszínét: tegnaptól kelet felé, 5400 négyzetkilométeres felületen kutatnak tovább a roncs után. A "leginkább valószínűsíthető területet" három hajó kutatja, ezek fejlett vízalatti rendszerek alkalmazására is képesek, a munkát búvárok is segítik.
Az időjárás azonban továbbra sem kedvez a kutatásnak, vasárnapig esőre, erős szélre és akár négyméteres hullámokra kell számítani, emellett erősek az áramlatok is. Az indonéziai kutatócsoportot vezető illetékes, Bambang Soelistyo péntek reggel bejelentette, hogy a helyszínen dolgozó mentőegységek hét újabb holttesteket találtak a tengerben, ezek közül hatot egy amerikai hajó legénységének tagjai emeltek ki a vízből. Délután újabb halottak kerültek elő, a legutóbbi információk szerint eddig harminc holttestet találtak, a fedélzeten 162-en voltak. A szakemberek szerint legtöbbjük maradványai a gép törzsében vannak. Az első azonosított áldozatot tegnap temették el, a 49 éves asszonyt muzulmán szertartás szerint búcsúztatták. Az asszony családjából összesen négyen utaztak a lezuhant repülőn.
Az indonéz hatóságok tegnap azt is bejelentették, hogy francia szakembereket szállítanak a keresés helyszínére, hogy segítségükkel - többek közt hidrofonos kutatással - megtalálják a gép fekete dobozait, melyeket egy 13 500 négyzetkilométeres területen keresnek. A műveletben indonéz, maláj, szingapúri és amerikai hajók, valamint fémkereső berendezésekkel felszerelt repülőgépek vesznek részt, hozzájuk két japán helikopterszállító hajó is csatlakozik. A dobozok felkutatása azonban így sem egyszerű, több szakértő csütörtökön azt állította, akár egy hétig is eltarthat, mire találnak egyet.
A fekete dobozok nélkül továbbra sem tudni biztosan, mi történhetett, a legutóbbi vizsgálati eredmények szerint a járat lezuhanását az okozhatta, hogy 40 perccel a felszállás után sebességet vesztett, amikor meredeken emelkedve próbált elkerülni egy vihart.
Kezdenek napvilágot látni az összeesküvés-elméletek is: a brit Telegraph arról írt tegnap, hogy az AirAsia légitársaság QZ 8501-es járat eltűnésének körülményei kísértetiesen hasonlítanak annak a Boeing 777–200-as típusú utasszállító esetére, amelyik még március 8-án tűnt el a Thai-öböl felett - és azóta sincs róla semmi hír. A napilap furcsállja, hogy mindkét esetben hosszú idő telt el a repülő eltűnése és a vészhelyzet bejelentése között: az AirAsia esetében másfél órát vártak a vészhelyzet bejelentésével, a márciusi szerencsétlenségnél pedig majdnem négy óra is eltelt.