Újabb holttesteket találtak az AirAsia légitársaság repülőgépének vasárnapi indonéziai katasztrófáját követően a helyszínen dolgozó mentőegységek, akiknek munkáját nehezíti a rossz időjárás. Csütörtökig nyolc áldozat holttestét találták meg, és közülük kettőt azonosítottak.
A gép maradványaira kedden bukkantak rá, ráadásul az esős évszakot kísérő rossz időjárás miatt azt követően is gyakran le kellett állítani a helikoptereket, az erős hullámok pedig a búvárok munkáját nehezítik. A kutatásban részt vevő hajóknak nem kellett megszakítaniuk a munkát.
A fekete doboz és a gép törzse még nem került elő
A repülőgép törzsének és fekete dobozainak felkutatásában külföldi - francia és szingapúri - szakértők is részt vesznek. Egy légiközlekedési illetékes, Toos Sanitiyoso szerint egy hétbe is beletelhet, mire megtalálják a repülési adatokat rögzítő berendezéseket.
A mentők az eddig megtalált roncsok nyomán próbálnak meg eljutni a gép törzséhez, amelyben Geoffry Thomas ausztrál légiközlekedési szakértő szerint az utasok többségének holtteste található.
A pilóta kényszerleszállással próbálkozhatott
A feltételezések szerint a gép a sűrű felhőzet miatt engedélyt kért, hogy a felhők fölé emelkedhessen, de amikor a légiirányítók néhány perc múlva megadták az engedélyt, már nem kaptak választ a pilótáktól.
Dudi Sudibyo, az Angkasa repülési magazin főszerkesztője szerint a gép feltehetően kényszerleszállást hajthatott végre a tengeren, és csak ezután süllyedt el. A gép indonéz kapitánya, a légierő volt pilótája már 6100 órát repült, a gép pedig novemberben esett át karbantartáson.
Korábban írtuk, hogy az Airbus A320-200 típusú gép Surabayából Szingapúrba tartott, amikor eltűnt a jakartai légi irányítás műszerei elől, helyi idő szerint 6 óra 17 perckor (közép-európai idő szerint 0.17-kor), felszállás után 42 perccel. Viszonylag rövid, három órás útra indult, közép-európai idő szerint 1.30-kor kellett volna megérkeznie.
Túl lassan repült az AirAsia vasárnap eltűnt gépe, feltehetően emiatt zuhant az óceánba – állítja több független repülési szakértő is. A QZ8501-es esete szerintük kísértetiesen hasonlít az Air France 447-es járatának tragédiájához, amely 2009-ben a túl alacsony sebesség miatt „átesett”, vagyis a szárnya alól elfogyott a felhajtóerő, és az Atlanti-óceánba csapódott –írta a blikk.hu.
A félig maláj tulajdonban lévő AirAsia gépe az eddigi adatok elemzése alapján mintegy 160 kilométer per órával ment lassabban az előírtnál, ami feltehetően a pilóta, Penerbang Irianto hibája, legalábbis ezt állítják a szakemberek. Hogy valójában mi történt, azt csak akkor lehet hitelt érdemlően megállapítani, ha megtalálják a gép roncsait, köztük a repülési adatokat és a pilótafülkében zajló beszélgetéseket rögzítő fekete dobozokat. A pilóta feltehetően meghalt a szerencsétlenségben, így ő már nem védheti meg magát.