Szerintem;útdíj;

- Útdíj

Nagy lelkesen és hevülettel magyarázza Orbán és csapata az értetlenkedőknek és akadékoskodóknak, hogy mennyire jobban járnak majd az újólag megállapított autópálya díjjal, hiszen eddig 43 000 forintbaba került, mostantól csak 5000 forintba fog és egy évig érvényes. Csak arról nem beszél sosem, hogy ezt a díjat nemcsak az autópálya használatakor kell leperkálni, hanem már a rávezető útszakaszra is vonatkozik. Ezért is nyilatkozta egy érdekelt magánszemély, hogy nem fogja kifizetni, mivel nem éri meg neki, hiszen a sztrádára nem is megy ki, csak a mellette lévő bevásárló-központot szokta időnként meglátogatni, amikor a szokásos havi nagy bevásárlást végzi el a családjával karöltve. Inkább a mellékutcákon fog közlekedni. Ráadásul megyénként kell kifizetni az 5000 forintot, így egy több megyét átívelő kirándulás több tízezerjébe is kerülhet a vándornak.

Vagyis eltűnik a sokat emlegetett "olcsóság". Az új díjszabályozás kizárólag akkor lehet kifizetődő, ha a távot foglalkozáshoz kötődően rendszeresen kell megtennie az utazónak, mert egyszer lerója a kötelezettségét és utána egy évig nem kell törődnie vele. Azonban az alkalmanként útrakelőnek drasztikusan magas lesz ez az új sarc. Valóban jogos a településvezetők félelme, hogy hatalmas forgalom zúdul hamarosan a falvak, kisvárosok keskeny utcáira, rontva ezzel az ott lakók életkörülményeit és károsítva a természetet, a levegő minőségét. A szállítás is jelentősen megdrágulhat, ha a kormány nem áll el szándékától. Ennek egyenes következménye lesz, hogy a fuvarozók beépítik áraikba megnövekedett költségeiket és minden árúcikkk jelentősen drágulni fog. Nem lett volna jobb maradni a régi szisztémánál, vagy legalább szakaszdíj-fizetési lehetőséget kínálni azoknak az autósoknak a részére, akik nem a teljes autópályát kívánják igénybe venni?