Bár a fogyasztóvédők szerint a kereskedők csak akkor kötelezhetők cserére vagy visszafizetésre, ha az eladott terméknek minőségi hibája van, karácsony után a legtöbb üzletben - blokk ellenében, sérülésmentes csomagolásban – lehetőséget adnak a vásárlóknak a cserére vagy a levásárlásra.
A vásárló csak akkor kaphatja vissza a pénzt, ha az áru javítása vagy cseréje sem lehetséges. Mindezt január első hetéig tehetik meg. Fontos, hogy számla nélkül sem a csere lehetőségével, sem pénzvisszafizetéssel nem élhet a vásárló.
Előfordul, hogy a vásárolt terméket a mérete vagy a színe miatt viszik vissza az üzletbe. Ebben az esetben a kereskedők nem kötelezhetők arra, hogy becseréljék vagy visszafizessék a termék árát. Ilyen esetben az üzlet dönti el, hogy orvosolja-e vagy sem, és ebben az esetben időkorlátot határozhat meg.