Szél Bernadett, az ellenzéki párt társelnöke sajtótájékoztatóján közölte: értékelésük szerint eljárási hibát jelent az intézkedést megalapozó hatástanulmányok hiánya, illetve fennáll a veszélye annak, hogy sérülnek a jövő generációk érdekei, így a döntés alkotmányellenes helyzetet idézhet elő.
Szél Bernadett szerint az útdíj kiterjesztése az eddig nem fizetős autópályaszakaszokra egyszerű pénzbehajtás a kormány részéről, miközben a korrupció, a dilettantizmus és egyes politikusok urizálása viszi el a legtöbbet. Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője úgy értékelte, Budapest a döntés legnagyobb vesztese. Egyebek között az intézkedés forgalom-, légszennyezettség- és zajnövelő hatásaira hivatkozva sürgette az útdíjkiterjesztés visszavonását.
Lengyel Szilvia, az LMP Pest megyei frakcióvezetője, országos elnökségi tag az agglomerációban élők érdekeinek sérelméről beszélt és bírálta, hogy az M0-st úgy teszik fizetőssé, hogy nem állnak rendelkezésre valós alternatív közlekedési formák az emberek számára.