MTA;belügyminiszterium;

Fotó: Népszava

- Eladná a BM és az MTA épületét is a kormány

Hotelként értékesítenék, ezért pályázatot írnak ki a Belügyminisztérium és az MTA (Országház utca) épületére, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium (a volt pénzügyminisztérium) József Nádor téri székházára, így ezeknek az intézményeknek biztosan új helyre kell költözniük - értesült kormányzati forrásból a Népszava.

Lapunk úgy tudja, hogy Hende Csaba „bekeményített”, és nem akarja, hogy a honvédelmi tárca Székesfehérvárra költözzön, amit egy kormányülésen már be is jelentett a honvédelmi miniszter. Hende álláspontja azonban többek szerint nem végleges, Orbán Viktor ugyanis ki fog tartani eredeti terve mellett, és „meggyőzi”, hogy a tárca költözzön el.

Nyáron, az új kabinet első ülése után jelentették be, hogy a HM-nek, a földművelésügyi tárcának, valamint a Miniszterelnökség vidékfejlesztési államtitkárságának legkésőbb 2016. március 15-éig el kell költöznie a fővárosból. Az agrártára Debrecenbe kerülne, a vidékfejlesztési államtitkárság pedig Kecskemétre. Forrásaink szerint a vidékfejlesztést felügyelő Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter már igent mondott. Hende idén októberben a szocialista Demeter Márta költözéssel kapcsolatos írásbeli kérdésére azt válaszolta, hogy "Nem nyilvános" jelzésű előterjesztést nyújtott be a kormány számára.

Az ellenzéki képviselő kérdésében kifejtette: szakmai körökben "általános megdöbbentést keltett" az új kormány első ülésén elhangzott bejelentetés, hogy a kormány el akarja költöztetni a HM-et a fővárosból. A szocialista politikus szerint "teljesen nyilvánvaló az ötlet abszurditása”. Kiemelte: a honvédelem rendszerének elsősorban a minősített időszaki helyzetek kezelésére kell készen állnia, az infrastruktúrát erre figyelemmel kell megteremteni. Rendkívüli állapot vagy szükségállapot idején a honvédelmi miniszternek és a vezérkarnak az alapvető döntések meghozatalakor a fővárosban kell lennie írta Demeter Márta.

Egy háttérbeszélgetésen elhangzott, hogy Budapest 300-350 milliárd forint forintot kap európai uniós forrásból az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztésére. A kormány elképzeléseit jól ismerő politikus cáfolta, hogy a 3-as metró felújítására nem lesz pénz. Erre szerinte a központi költségvetésből szánnak forrásokat, de a kabinet azt akarja, hogy elsősorban a a biztonságtechnikai problémákat oldják meg a pénzből. A fennmaradó összegből pedig vagy új metrókocsikat vehet a főváros, vagy a már meglévőket újíthatja fel. A felújításra 60-65 milliárd forint hitelt vehet fel Budapest, amire a kormány garanciát vállal.
A kormány a biztosan megvalósuló nagy fővárosi projektek között tartja számon továbbá a budai Vár rekonstrukcióját, a Városliget-projektet és az új Puskás-stadiont. A legnagyobb idegenforgalmi bevételt a Városliget-projekttől várják, és a politikus nem tagadta, hogy a stadionépítést fogják a legtöbben vitatni.

Természetesnek tartják a Fideszben a mostani népszerűségvesztést, ami a kormánypárt szerint nem fölcsuszamlásszerű
Lapunk úgy értesült, hogy a kabinet által megrendelt kutatás a nyilvánosságra hozott felméréseknél kisebb csökkenést mutat. A népszerűségvesztést természetesnek tartják, mert a kormányzásban vannak "hegymenetek" és vannak "lejtmenetek". A kormánypárt egyik vezető politikusa tegnap szűk körben kijelentette, június és október között nem volt kormányzás, természetes, hogy amikor ez elindult, csökkent a Fidesz népszerűsége, de ez 2010-ben is így volt. A baj az, hogy a kormánypárt korábbi magas támogatottságát olyan előkészítetlen ötletekre pazarolta el, mint az internetadó. A politikus szerint érdemesebb lett volna a népszerűség egy részét akkor felélni, amikor a valóban fontos szerkezeti reformokba vágnak majd bele. A netadó nem ütközött volna ekkora ellenállásba, ha nem kapkodva adják be, hanem szakemberekkel, nagy szolgáltatókkal előkészítik - mondta. Hozzátette, az internet világához a kormánypártnak közelebb kell kerülnie, mert ma már ez is az alapkérdések közé tartozik.

Bodnár Zoltán, a Magyar Liberális Párt gazdaságpolitikai főtanácsadója szerint az M0-s autóútnak és az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tételével a kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet.