Elmondta, hogy a közös demonstrációhoz csatlakozott a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ), a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, a Mezőgazdasági, Erdészeti, Élelmiszeripari és Vízügyi Dolgozók Szakszervezete (Médosz), a Mentő Dolgozók Önálló Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezete, illetve a Mozdonyvezetők Szakszervezete. Gaskó István szavai szerint a szakszervezetek nem szívesen mennek az utcára, a természetes alkuhelyük a munkahelyen van. Azonban a 2011-ben módosított sztrájktörvény nagyon megnehezíti a jogszerű sztrájkot, a törvény helyreállítása ezért is van a követelések között - tette hozzá.
A szakszervezetek ezen felül a jövő évi minimálbérről, a szakmunkás bérminimumról és a bérajánlásról való mielőbbi megegyezést, valamint a Munka törvénykönyve régóta húzódó felülvizsgálatát és módosítását követelik. Hozzátette: mivel a szakszervezetek továbbra is érdekeltek a megegyezésben, ha a meghirdetett demonstráció előtt egy normális időpontban létrejön a megállapodás, nem zárják ki az akció esetleges halasztását vagy felfüggesztését sem. Gaskó István elmondta: szerda estétől elérhető egy mobilalkalmazás a liganet.hu oldalon, ahol a munkába menők tájékozódhatnak az útlezárással érintett szakaszokról és a lehetséges kerülőutakról. Pataky Péter, a MSZOSZ elnöke kiemelte: korkedvezményes nyugdíj eltörlése nem csak ésszerűtlen, embertelen is.
A melegüzemekben, a közlekedés egyes munkaköreiben dolgozó emberek a közösségért, az ország működése érdekében teszik kockára egészségüket - jegyezte meg. Hozzátette, hogy minden statisztika azt mutatja, hogy a korkedvezménnyel nyugdíjazottak sokkal rövidebb ideig nyugdíjasok, mint bárki más. Ha erre érzéketlen egy kormány, egy parlament döntéshozó, nagyon szomorú képet fest az országról - mondta. Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke elmondta: 2014. december 31-ig gyűjthető a korkedvezményes időszak, és mivel nem volt érdemi tárgyalás arról, hogy a korkedvezményt milyen rendszer váltja fel, mely munkakörök kerülhetnek bele, vagy kerüljenek ki belőle, ezért a rendszer meghosszabbítását várják a kormánytól.
Hozzátette: az elmúlt években a mozdonyvezetők 54-55 évesen, ha megérték, el tudtak menni nyugdíjba. A mostani szabályok alapján, ha valaki még 60 évesen meg tud felelni a szigorú orvosegészségügyi követelményeknek, akkor sem biztos, hogy fogja tudni gyakorolni ezt a szakmát - jegyezte meg. Kiss László jelezte: a Mozdonyvezetők Szakszervezete határozott arról, hogy ha nem hosszabbítják meg a korkedvezményes nyugdíjrendszert, január 7-én további, keményebb lépésekről, munkabeszüntetésről fognak dönteni.