A szélsőséges szunnita szervezet nemrégiben indított online kampányában ételrecepteket és varrási tippeket oszt meg a dzsihadisták nőrokonaival, hogy azok boldoggá tehessék a harcokból visszatérő terroristákat - olvasható vasárnap az RT orosz televízió tudósításában.
Az Iszlám Állam al-Zavra címen októberben indított internetes kampányt azért, hogy kijelölje a nők szerepét a dzsihadista élet mindennapjaiban. Céljuk, hogy "felkészítsék nővéreiket a szent háború harcmezejére". Az eddig sikeresnek tűnő kampányban egyebek mellett a főzés fontosságára hívják fel a figyelmet. Olyan egészséges ételek elkészítését igyekeznek megtanítani, amelyek elegendő energiával látják el a keményen dolgozó radikálisokat egy hosszú nap során.
A szélsőségesek az interneten lépésről-lépésről, képekkel illusztrálva mutatják be, hogyan kell tökéletes palacsintát készíteni a Közel-Keleten harcoló "éhes mudzsahedeknek". Az instrukciók az étel felszolgálására is kitérnek, szerzőjük például hangsúlyozza, hogy a reggelire vagy vacsorára fogyasztandó palacsintákat mézzel kell tálalni. Az első receptet november elején tették közzé, de varrási és egészségmegőrzési tippeket is megosztanak olvasóikkal - tudatta a Vocativ című amerikai hírportál.
Az online hadjárat több felületen fut párhuzamosan, egyebek mellett a Facebook és a Twitter közösségi oldalon, valamint a YouTube videomegosztó portálon.
Az Iszlám Állam - ellentétben más terrorhálózatokkal, például az al-Kaidával, amelyek általában rejtőzködve, az internet "sötét zugaiban", névtelenül terjesztik anyagaikat - nyíltan jelen van a világhálón, és az általa feltöltött videotartalmak minősége az online játékokéval vetekszik. Szakértők szerint az IÁ napi 40 ezer Twitter-üzenetet küldött az iraki Moszul városa ellen indított offenzívája idején, kikerülve a spamszűrőket, ami mutatja, hogy e szélsőséges milícia milyen otthonosan mozog az új médiaközegben.