Mint írják, a LED-es technológiának köszönhetően a világítás beépített teljesítménye felére csökken. Ez évente több mint 2,2 millió forint megtakarítást jelent: az éves áramdíj a korábbi 4 millió helyett 1,8 millió forint lesz. Az 1995-ben átadott tükrös, úgynevezett indirekt világítás - amely a pilonok közepéről az azok tetején lévő tükörrendszert világította meg, és onnan verődött vissza a fény az útfelületre - az évek során annyira beázott, korrodálódott és balesetveszélyessé vált, hogy halaszthatatlanná vált a felújítás.
A korábbi mérések azt mutatták, hogy a közvilágítás balesetveszélyes volt. A foncsor lepergett a tükrökről, és emiatt a megvilágítás a szabvány által előírt szint 10 százalékát is alig érte el, ami egy ilyen jelentős közlekedési műtárgy esetében tarthatatlan. A munka a teljes tükörrendszer leszerelését, a pilontetők korróziómentesítését és festését, valamint az új, LED-es közvilágítás kiépítését foglalta magában.
A főváros 2013 májusában döntötte el, hogy a tükrök helyére szerelt LED-es blokkokkal, közvetlen világítást kiépítve valósuljon meg a rekonstrukció. Az addigi, esti látványkép megőrzése érdekében - az eredeti világítótestek helyén - kiegészítő, díszítő világítást szereltek a pilonokra. A közlemény szerint a világítótestek várható élettartama 100 ezer óra, ami az emelt szintű budapesti világítást figyelembe véve 24 év.