Még csak pár napja zárták le a fővárosban a Margit híd budai hídfőjénél a rakpartot, máris hatalmas a dugó. A Bem rakparton építik a budai fonódó villamos pályáját. A 47-41 villamos vonalát kötik össze a Margit híd és a Batthyányi tér között. A felújítás miatt egy évig lesznek lezárások. A BKK ideiglenes jelzőlámpás csomópontot alakított ki az alsó rakparton, a Margit híd alatt kétszer egy sáv marad meg a közúti forgalomnak. Nem javasolt a Halász utcai lehajtó használata, akik az északi irányból érkeznek, mivel a lehajtóhoz vezető egysávos Fő utca déli irányban sem tud átengedni a jelenleginél nagyobb közúti forgalmat. Ezért aki csak teheti, a Mozaik utcánál hajtson le a budai alsó rakpartra. A 86-os autóbusz vonalán a késések csökkentése érdekében több járművet közlekedtetnek munkanapokon, és szükség szerint más érintett járatokra is több buszt állítanak forgalomba. Az Árpád fejedelem útján a centrum felé jelentős a közúti torlódás.
November elejétől kezdődött a Budaörsi úti új, kétszintes közúti csomópont építésének újabb üteme, amelyhez kapcsolódva a Rahó utca és a Sasadi út között a kifelé vezető útpálya egyik sávját a befelé jövő oldalra helyezik át, az autóbuszsáv pedig ideiglenesen megszűnik. A munkák lezárásáig a közúti forgalom kétszer három sávon haladhat, emellett sávelhúzásokra, sávszűkítésekre és 50 kilométer/órás sebességkorlátozásra kell számítani. Nem jobb a helyzet a pesti oldalon sem.
Tovább folytatódik az 1-es villamos felújítása, mely jelenleg a Kacsóh Pongrác úti felüljárótól a Kerepesi út-Hungária körút kereszteződéséig tart. Ezen a szakaszon sávszűkítésre kell számítani. Tegnap kezdődött a csomópontban lévő útburkolat és a járdaszigetek, valamint a százlábú híd rekonstrukciója. A munkálatok miatt a Kerepesi úton a városközpont felé a buszsávot, a kifelé vezető oldalon pedig a szélső sávot zárják le, várhatóan november 30-ig.
A felújítással párhuzamosan a budai oldalon folytatódik az 1-es villamosvonal meghosszabbítása a Szerémi úton. Ezért a Fehérvári úton kifelé haladva továbbra sem lehet még a Hengermalom út felé kanyarodni, a Hengermalom út Fehérvári út és Szerémi út közötti szakaszán is csak a tömegközlekedési járművek és a célforgalom közlekedhet. Ezen a szakaszon az autósok továbbra is irányonként egy forgalmi sávon közlekedhetnek, mivel a városközpont felé vezető oldalon folytatódik az építkezés. A Szerémi útnak ezen a szakaszán érvényben maradnak a korábbi sebességkorlátozások: a munkaterület mellett legfeljebb
Mindezeken túl azt sem hagyható figyelmen kívül, hogy a Várkert Bazár és a Kossuth tér átépítése miatt jelentős mértékben csökkent a budai és a pesti felső rakpart áteresztő képessége.
Budapest jobban teljesít...
Legalábbis jobban fog teljesíteni, addig is még várni és szenvedni kell egy kicsit így az októberi önkormányzati választási vigasságok, a többször is átadott, félig kész építészeti csodák (Várkert Bazár, Lánchíd utca, 1-es villamos) után. Több, megadugót előidéző beruházás az őszi választások utánra tolódott.
Szombaton a Margit hídnál zárták le a budai rakpart le- és felhajtóját a fonódó villamoshálózat építése miatt. A budai fonódó villamoshálózat kiépítésére a BKK még tavaly decemberben írt ki közbeszerzési pályázatot, július elején pedig kihirdették az eredményt, melynek értelmében a villamoshálózat Széll Kálmán téri ágát az Óbuda Tram Konzorcium építheti meg 8,2 milliárd forintért, a Bem rakparti ág kivitelezésével pedig a 4,4 milliárdos ajánlatot felkínáló BEM Tram konzorciumot bízták meg. Ugyanakkor a munkálatok nem indulhattak meg időben, mert egy, a közbeszerzési eljárásból kizárt pályázó – aki a BKK információi szerint a közbeszerzési eljárásokon való részvételtől többszörösen eltiltott gazdasági szereplő – megtámadta az eredményt és a Közbeszerzési Döntőbizottságtól (KDB) kérte a döntés megsemmisítését. A KDB szeptember elején hozott döntést: megállapította, hogy a BKK – mivel a közbeszerzési eljárásban bizonyítottan hamis adatokat adtak meg – jogosan zárta ki az eljárás eredményét megtámadó konzorciumot, így engedélyezte a nyertes kivitelezők szerződésének megkötését.
Legalább másfél évig dugókra lehet számítani az egykori Osztyapenko szobor környékén is – október 25-én ugyanis elkezdték építeni a Budaörsi úton a kétszintes csomópontot – kisebb nagyobb csúszásokkal. Az eredeti ütemezés szerint ugyanis az építkezés megkezdése megelőzte volna a metrókijárat és a Péterhegyi út metróbecsatlakozásának megvalósítását. A csomópont előkészítése során azonban tulajdonjogi, szabályozási és területszerzési problémák adódtak, az elhúzódó engedélyezési eljárás miatt pedig egyértelművé vált, hogy a közúti csomópont – és a vele együtt beígért több száz férőhelyes P+R parkolóház - nem készül el még a 4-es metró átadása előtt sem. Az építkezés – ismét csak a tervek szerint – 2015 decemberéig tart.