GVH;Telekom;megtévesztő reklámok;

- Telekom bírság - 90 milliós büntetés megtévesztő reklámokért

A GVH döntése szerint a Telekom 2013 őszén az üzletfelek megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a Next Business XL, illetve a Next Business M üzleti díjcsomagok áráról. A jogsértés elkövetéséért 90.000.000 Ft bírságot szabott ki a versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint megcélzott kis- és középvállalkozások arról kaphattak tájékoztatást a reklámfilmekben, hogy ha a Next Business XL,illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért–14.990 Ft-ért és 9.990 Ft-ért– a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe.

A GVH megállapította, hogy ez nem felelt meg a valóságnak, mivel

• a tévéreklámokban feltüntetett ár csak a negyedik és az azt követő SIM kártyákhoz tartozó előfizetésekre vonatkozott,

• a reklámokban feltüntetett árnál magasabb árat alkalmazott a szolgáltató, ha az üzletfél csak egy, kettő vagy három SIM kártyához kapcsolódóan kötött előfizetési szerződést,

• a reklámokban feltüntetett ár akkor sem minden előfizetés esetén érvényesült, ha az üzletfél négy vagy annál több előfizetést kötött,

azonban a reklámok e további információkat tartalmazó elemei – a televízió-reklám sajátosságaiból adódóan – az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt nem váltak az üzletfelek számára érthető üzenetté.

A Fővárosi Ítélőtábla szerdai tárgyalásán másodfokon, jogerősen elutasította az Erste Lakáslízing Zrt. keresetét, amelyben az egyoldalú szerződésmódosítási feltételei tisztességtelenségének törvényi vélelmét kívánta megdönteni.