A korszerűsítés eredményeként létrejött ügyfélszolgálati rendszer képes bármilyen kommunikációs csatornán - például e-mail, levél, SMS - érkező megkeresést úgy kezelni, hogy minden, ügyfélre vonatkozó folyamatban lévő és előzetes információt is megjelenít, így a korábbi ügyféltörténet gyors és hatékony áttekintésével személyre szabott ügyfél-tájékoztatás, valamint segítségnyújtás lehetséges. A rendszerben így kialakított ügyfélprofil segítségével az érintettekhez közvetlenül eljuthatnak a szükséges információk - olvasható a közleményben.
Az új rendszert elsődlegesen az MVH ügyfelei, valamint a hivatalnál bármilyen formában támogatást igénylők használhatják. Az MVH szerint a korszerűbb ügyfélszolgálat segítségével hatékonyabb és költségtakarékosabb ügyintézés lehetséges, valamint a közigazgatási folyamatok is egyszerűsödhetnek.