Bulvár;Mercedes;

- Csúcsteljesítmény hétköznapi használhatósággal

Az új Mercedes-AMG GT-vel a márka a legfelső kategóriás sportautók szegmensébe lép. A GT a második sportautó, amely teljes egészében a Mercedes-AMG-nél, házon belül készül.

Minden megvan benne, amit egy hamisítatlan Mercedes-AMG sportautótól elvárhatunk.  Az előretolt középmotoros, transaxle elrendezés és az intelligens, könnyűsúlyú alumínium konstrukció adja az alapot a dinamikus vezetési élményhez. A szintén újonnan fejlesztett 4,0 literes V8-biturbo motor az AMG Driving Performance filozófiát erősíti. Az első sportautó, mely motoron belül elhelyezett turbófeltöltőkkel rendelkezik, és szárazkarteres olajozással bír, két változatban is elérhető: GT-ként 462 lóerővel (340 kW) és GT S verzióban 510 lóerővel (375 kW). Az új GT a kimagasló vezetési dinamikát és az első osztályú versenypályás teljesítményt egyesíti kiváló hétköznapi használhatósággal és olyan hatékonysággal, amely új mércét állít fel a kategóriában.

A kétüléses kényelmes és megbízható kísérő a hétköznapokban, köszönhetően a praktikus ajtóval rendelkező tágas csomagterének, kimagasló hosszú távú kényelmének és a Mercedes-Benz Intelligent Drive asszisztens rendszerek átfogó jelenlétének.

Az alumínium spaceframe karosszéria, a szárazkarteres olajozású V8-as biturbó motor, a transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél helyet kapott hétfokozatú duplakuplungos váltó, az önzáró differenciálmű, az alumínium, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és az alacsony, 1540 kilogrammos üres tömeg versenypályás teljesítményt szavatol. Az előretolt középmotor és a transaxle váltóelrendezés eredménye az előnyös súlyelosztás: a tömeg 47 százaléka kerül előre és 53 százalék terheli a hátsó tengelyt. Ez a jármű alacsony tömegközéppontjával együtt kiemelkedően agilis kezelhetőséget és nagy kanyarsebességeket biztosít.

Előnyös, 3,3 kg/lóerős tömeg-teljesítmény arányával a Mercedes-AMG GT magabiztosan áll helyt szegmensében. A sportautó az üzemanyag-hatékonyság terén is új mércét állít fel: 9,3 literes 100 kilométerenkénti fogyasztása (NEFZ vegyes ciklus) jelentős előrelépést jelent a hatékonyság terén.