fejlesztés;BKV;trolibusz;

- Semmi Offshore - Megcsúszott a troliprojekt

Jövő júniusban állhatnak forgalomba az első olyan trolibuszok, melyek már  folyamatos felsővezeték nélküli közlekedésre is alkalmasak négy kilométeren át. 

Az új trolibuszokkal Miniszterelnökség múlt pénteken kiadta a tender szabályossági tanúsítványát, így a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lezárhatja a nyílt közbeszerzési eljárást. A BKK havonta öt jármű beüzemeltetését tervezi 18 milliárd forint értékben. Az összegből 108 új trolibusz vásárlására lesz lehetőség, ebből jövőre 24 érkezik a fővárosba.

 Az új, légkondicionált, alacsonypadlós trolibuszok közül a szólók 64, a csuklósok pedig 104 utas szállítására lesznek alkalmasak.

A BKK trolibeszerzésről szóló projektje már már többször elvetették: először érvényes ajánlat híján kellett érvénytelenné nyilvánítani a közbeszerzési eljárást, a második próbálkozásnál pedig a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg az eredményt.

Annak érdekében, hogy az új trolibuszok beszerzése ne szenvedjen további késedelmet, és a mintegy 3,4 milliárd forintos uniós támogatás se vesszen kárba, az előző eljárással párhuzamosan a BKK új trolibusztender elindítása mellett döntött.  Ennek nyertese lett most a Solaris-Skoda konzorcium.

A villamostenderből a Skodát offshore háttere miatt korábban kizárták, a mostani vizsgálat azonban megállapította, hogy a cég tulajdonosi háttere megváltozott. 

"Nemrég ért végett kollégáim kihallgatása a tegnapi laptoplopás ügyében. A rendőrség példás gyorsasággal reagált a bejelentésünkre" - írja facebook-oldalán Juhász Péter, az Együtt-PM Szövetség társelnöke, Budapest 5. kerületének polgármesterjelöltje.