GVH;Vodafone;pénzbírság;

Illusztráció. Fotó: Thinkstock

- 110 milliós bírság - Megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

110 millió forint bírságot rótt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-re, mert a mobilszolgáltató a Vodafone RED VitaMAX tarifacsomag népszerűsítése során - lényeges információ elhallgatásával - megtévesztette a fogyasztókat - tudta meg a HavariaPress.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone RED VitaMAX prepaid szolgáltatásával kapcsolatban megjelent kereskedelmi kommunikációját vizsgálta. Az előre fizetett díjú mobil szolgáltatás ajánlata alapján az az üzenet jutott el a fogyasztókhoz, miszerint a tarifacsomag előfizetőinek minden 7 ezer forint feletti egyenlegfeltöltés esetén 30 napig korlátlan hálózaton belüli perceket és SMS-eket, továbbá 200 MB belföldi adatforgalmat biztosít a Vodafone.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a jelentős információról, hogy a tarifaváltás esetén a feltöltés előtt meglévő ügyfélszámlájukon rendelkezésre álló egyenleg is lejár a feltöltést követő 30. napon, ezzel a korábban, akár 345 napra érvényesként feltöltött összeget elveszíthették.

A Vodafone a fenti magatartásával megtévesztette a fogyasztókat, ezért a GVH 110 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés országos kereskedelmi csatornákon keresztül a fogyasztók széles körét elérte. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy csak az elmúlt 5 évben nyolc alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

A választók zsarolásának abbahagyására szólította fel szerdán a magyar kormányt az önkormányzati választás kampányával összefüggésben Ujhelyi István, az MSZP alelnöke, európai parlamenti (EP-) képviselő.