A Népszava a napokban hírt adott parkolás körüli anomáliákról, nevezetesen, arról, hogy egyik egykori parkoló társaság most nem kötött szerződést, vagy nem ismeri el a nemzeti kft.-t, ezért gyakorlattá lett, hogy ha valaki a régi rend szerint próbál parkolni, azt a hivatalos parkolók figyelmen kívül hagyják és „pótfizetési felszólítással” jutalmazzák. Hasonló történetet szeretnék elmesélni, ami kétszer is megesett, méghozzá Szentendrén, ahol gyermekeimet és unokáimat látogattam és társaságukban töltöttem néhány órát.
A történet része, hogy hétköznap és ünnep egyaránt a nap bármely szakában áll le az ember a házak előtt kijelölt parkolóban, fizetni kell, méghozzá 360 forintot óránként. Nos, gondoltam elértünk a 21. századba, tehát elképzelhető, hogy okos telefonnal lehet parkolást fizetni. Ez ráadásul nem is olcsó mulatság, mert 75 forintot számítanak, kvázi közvetítési díjként. Az első alkalommal döbbenten tapasztaltam, hogy hipp-hopp, Telekom parkolás ide-oda a szélvédőn ott volt a „mikulás” csomag.
A helyi cég elfogadta a reklamációt. Egy héttel később, vasárnap újra arra jártunk. S miután a pénzbedobón leolvashatóan a 200 forint befogadását nem említi, így újra jött Telekom. S újra a csomag. De most sikerült az ellenőrt elérni, s bár felmutattuk azt a nagy okos telefont, ez sem segített, ugyanis az úr közölte, az ő gépén ez nem jelenik meg, tehát ő pótdíjaz. Újra reklamáció és helyben újra kedvesek. Indok: „A (…) forgalmi rendszámra a pótdíjazás időpontjában futott a parkolás, (…) a rendszer szerint nem "H" felségjelzéssel, hanem "S" felségjelzéssel.” Vajon hogyan lett a Telekomnál svéd jelzés, vagy talán valami mást jelent?
Majd ezt írták: „Kérjük, vegye fel a kapcsolatot saját mobilszolgáltatójával, miszerint rossz felségjelzéssel indult el a parkolás, a hasonló esetek elkerülése végett, melyet szintén továbbítunk a szolgáltató felé.” T. Telekom! Íme, a kapcsolatfelvétel, amire azért kértem meg a Népszavát, hátha mást is érint, mert ugye nem lehet, hogy csak az én telefonom buta?