A fedélzeti technológiák terén a Land Rover InControlTM alkalmazások bizonyos piacokon történő bevezetése jelent fontos újdonságot, míg a kompresszoros 3.0 V6 benzinmotor kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál. Mindezen újdonságok már most megrendelhetők a Discovery modellhez, szeptemberi kiszállítással.
„Az idén 25 éves Discovery modell tiszteletére a Land Rover fokozott luxust biztosított ügyfelei számára az XXV Special Edition limitált szériában. Most ennek az évfordulós modellnek a lenyűgöző jellemzői és funkciói a modellcsalád minden tagjához elérhetővé váltak, így bármely tetszőleges Discovery modellváltozat fokozott fényűzéssel vértezhető fel. Az InControl alkalmazások a képességek vadonatúj dimenziójával ruházzák fel a Discovery modellt, és azáltal, hogy a gépkocsi érintőképernyőjén keresztül biztonságos és hatékony hozzáférést biztosítanak az okostelefonon tárolt tartalmakhoz, illetve a fedélzeti alkalmazásokhoz, új értelmet adnak a munka és a szabadidő közötti egyensúly fogalmának” – mondta Phil Popham, a Jaguar Land Rover csoport marketing igazgatója.
A Land Rover Discovery változatlanul kiemelkedő teljesítményt, valamint közúti és terepképességeket kínál, köszönhetően takarékos benzin- és dízelmotorjainak, amelyeket start-stop technológia és a kifinomult ZF nyolcfokozatú automata sebességváltó tesz még gazdaságosabbá. A Discovery kompresszoros, 3,0 literes V6-os benzinmotorja 6500/perc fordulatszámon 340 lóerőt (250 kW) ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 450 Nm. A motor vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 269 g/km. A kompresszoros 3.0 V6 motor átlagos üzemanyag-fogyasztása 11,5 l/100 km. Ugyanezek az értékek a 2013. modellévi 5.0 V8 benzinmotor esetében 328 g/km, illetve 14,1 l/100km voltak. A belépő dízelmotor továbbra is a 211 LE (155 kW) teljesítményű, 3,0 literes TDV6, 7,8 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztással és 207 g/km vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátással. A nagyobb, 256 LE (188kW) teljesítményű 3.0 SDV6 átlagfogyasztása 8 l/100 km, CO2-kibocsátása 213 g/km.
A Discovery sebességváltója a forgótárcsás fokozatválasztóval, illetve a kormánykeréknél elhelyezett váltófülekkel kezelhető; a modell újdonsága az opciós, adaptív sebességtartó automata, amely az elöl haladó jármű mögött állandó követési távolságot tartva kényelmesebb, pihentetőbb utazást tesz lehetővé az autópályán. Az ügyfelek továbbra is választhatnak az újabb, egyfokozatú, illetve a kétfokozatú terepváltó között. Utóbbi felezőjének köszönhetően a legkíméletlenebb terepviszonyokra is alkalmassá teszi a modellt.
A 2014-es Discovery megőrizte pozícióját, mint tökéletes, minden útviszonyok között helyt álló gépkocsi. A modell 1989-es bevezetése óta több mint 1,1 millió példányban talált gazdára (kiskereskedelmi értékesítés), és nem kevesebb, mint 219 nemzetközi díjban és elismerésben részesült, ami képességei mellett sokoldalúságát is dicséri. A Land Rover Discovery lépcsőzetesen kialakított üléspozíciójú, hétszemélyes jármű, amely számtalan konfigurációban alkalmas a legkülönfélébb rakományok szállítására, és ezáltal képes bármilyen helyzetben, bármilyen terepen könnyedén helyt állni.