Budapest;LMP;

- LMP: egységesíteni kell a fővárosi közlekedést

Az LMP véleménye szerint a budapesti közlekedést vonzóvá és egységes rendszerré kell szervezni, ami magába foglalja a tömegközlekedés további fejlesztését, mert az jelenleg nem nyújt valós alternatívát az autókkal szemben – hangsúlyozta Csárdi Antal, a párt főpolgármester-jelöltje vasárnapi, fővárosi sajtótájékoztatóján.

Terveik szerint bevezetnék az időalapú jegyet, hogy ne kerüljön többe BKV-val közlekedni, mint autóval - közölte. A tömegközlekedés szervezése során szerinte látványberuházásokat hajtanak végre, példaként említette a 4-es metrót, illetve az 1-es villamos vonalának meghosszabbítását.

Az ellenzéki politikus hangsúlyozta, a biciklis közlekedés rendszerét is fejleszteni szeretnék, ezért  vállalják, hogy a következő önkormányzati ciklusban megduplázzák a jó minőségű kerékpárutakat.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a tervek szerint a városvezetés hamarosan bevezeti majd a dugódíjat, ehhez viszont ki kell építeni a P+R parkolók rendszerét és a kiszolgáló infrastruktúrát.

Az újbudai Etele úton tartott sajtótájékoztatón Gajárszki Áron XI. kerületi polgármesterjelölt arra hívta fel a figyelmet, hogy az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása során ki akarnak vágni mintegy kétszáz, 2x2 sávos úttest közepén álló fát, amelyek helyére a villamos nyomvonalát tervezik. A politikus ehelyett azt javasolta, hogy a jelenlegi út egyik oldalán közlekedjenek az autók, a másikon pedig a villamos.

Csak érvényes okmányokkal lehet szavazni az október 12-i önkormányzati és nemzetiségi választáson, így célszerű még a választás előtt ellenőrizni a személyazonosító okmányok érvényességét, valamint gondoskodni a lakhelyváltozás miatt szükségessé váló új lakcímigazolványokról.