Bulvár;Peugeot;

- Új PEUGEOT 508: A karakter jegyében

A Párizsi Autókiállításon mutatja be a PEUGEOT a stílusában és műszaki tartalmában egyaránt jelentős újításon átesett, és új motorokkal gazdagodott, megújult PEUGEOT 508-at. A nagy túraautó most még szemléletesebben illusztrálja a PEUGEOT modellek exkluzívabbá válását.

Az új PEUGEOT 508 stílusát meghatározza az új, függőlegesebb hűtőrács, a közepére helyezett PEUGEOT oroszlánnal: finom, ám nyilvánvaló utalás ez az 5-ös sorozaton belüli nagy elődökre. Az új PEUGEOT 508 ezzel a jellegzetes hűtőráccsal vezeti be a márkahovatartozásra egyértelműen utaló karakteresebb és méltóságteljesebb orr-részt, amelyet a PEUGEOT a jövőbeni modelljein alkalmaz majd.

 

A motorházfedelet áttervezték, a vízszintesebb kialakítás mindhárom karosszériakivitelt a felsőkategóriás járművek világába helyezi, a szedánoknál az első és a hátsó rész közötti egyensúly megteremtésében is nagy szerepe van.

A szedán kivitel strukturáltabb hátsó részével is kitűnik, az áttervezett lökhárító fokozott biztonsági szerepet kap azzal, hogy elválik a csomagtartótól. Az új PEUGEOT 508 szedán 38 mm-rel hosszabb az elődjénél: az első túlnyúlást 16 mm-rel (az SW kivitelben is), a hátsót a limuzin esetén 22 mm-rel növelték meg. A beltér és az utastér nagyvonalú helykínálata nem változott.

 

A futóművön örömmel látjuk viszont mindazt, ami oly kellemessé és biztonságossá teszi a PEUGEOT 508 vezetését. Az első futóművet az erősebb dízelmotorokkal felszerelt változatokban kettős háromszög lengőkarral és nyomatékmentesített tengellyel látják el, a többié pseudo Mc-Pherson típusú; a hátsó futómű többlengőkaros – ezzel a kialakítással az új PEUGEOT 508 továbbra is nagyszerű kompromisszumot kínál a kényelem és az autó viselkedése között.

 

A motorválasztékot a legújabb benzines és dízelmotorok alkotják. A benzines választékban az új PEUGEOT 508 vezeti be az új Euro 6 motort, az 1.6L THP 165 stop-start típust, amelyhez hatfokozatú manuális sebességváltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó rendelhető.

Az új motor az 1,6l THP 156 Euro5 típust váltja fel. Turbófeltöltővel (twin scroll turbóval), stochiometrikus közvetlen befecskendezési rendszerrel (200 bar) és folyamatosan változó szívószelep-vezérléssel készül. Teljesítménye 165 lóerő, vagyis 9 lóerővel több az elődjéénél, ugyanakkor tisztább a korábbi változatnál: 129 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként (hatfokozatú manuális váltóval), míg az előző változat emissziója 144 g/km-től indult.

A dízel kínálat Euro 5 motorjai mellett a modell bevezetése óta megtalálhatók az új Euro 6 változatok: 1,6l e-HDi 115, 2,0l HDi 140, 2,0l HDi 160 és 2,2l HDi 200, melyek CO2-kibocsátása is csak 151 g/km.

Az európai piacokon értékesíteni kívánt új PEUGEOT 508 modelleket Rennes-ben, míg a kínai piacra szánt példányokat Wuhanban gyártják. Európában 2014. szeptember 10-től kezdődött a modell kereskedelmi bevezetése, míg Kínában 2015. januárban kezdik forgalmazni az új PEUGEOT 508-at

 

 

Az Alaptörvény hatálybalépésétől talán eltelt már annyi idő, hogy érdemes megvizsgálni a gyakorlati megvalósulását. Emlékeztetőül: az alkotmány törvényi megnevezése (Alaptörvény) nem csupán szimbolikus jelentőségű, a jogalkotói szándék szerint a jogalkalmazás során a törvényt alkalmazni kell. Erre vonatkozóan maga az Alaptörvény is tartalmaz rendelkezést.