Peking;Nick Heidfeld;Formula E;Nicholas Prost;

Népszerű lehet majd a sorozat FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGE/KEVIN FRAYER

- Elektromos premier

Noha sokan tamáskodva várták a környezetbarát Formula E világbajnokság pekingi debütálását, már az első verseny után kijelenthető, a sorozat vélhetően megállja majd a helyét. Volt itt minden, ami a szem-száj ingere: lefulladó autó a rajtrácson, látványos előzések menet közben, a nézők által már most megszeretett autócsere a boxban, büntetések. A versenyt végül egy borzalmas baleset döntötte el, még szerencse, hogy sem Nicholas Prostnak, sem pedig az autójával fejre álló Nick Heidfeldnek nem esett bántódása.

Mindenesetre a bemutatkozást nem így tervezte a csapattulajdonos és versenyzői szerepben is részt vevő Jarno Trulli. A korábbi F1-es pilóta autója ugyanis egyszerűen nem indult be, így számára már akkor befejeződött a viadal, amikor jószerivel még el sem kezdődött.

Formula E világbajnokság, első futam (Peking)

1. Lucas di Grassi (Audi Sprt ABT), 2. Franck Montagny (Andretti), 3. Sam Bird (Virgin Racing), 4. Charles Pic (Andretti), 5. Karun Chandhok (Mahindra Racing), 6. Jerome d'Ambrosio (Dragon Racing, 7. Oliver Servia (Dragon Racing), 8. Nelsinho Piquet (China Racing), 9. Stephane Sarrazin (Venturi GP), 10. Daniel Abt (Audi Sport ABT).
A Formula-E most két hónap szünetre vonul, legközelebb majd november 22-én, a malajziai Putrajaya utcai pályáján versenyez a mezőny

A mezőny szépen körözgetett a Peking utcáin kialakított pályán, ám amíg Heidfeld és Franck Montagny ragyogó manővereinek köszönhetően szépen araszolt felfelé, addig a korábban a Formula 1-ben is több balesetbe keveredő Takuma Sato itt sem bírta sokáig: a brazil Bruno Sennába rongyolt bele, aki így nem is tudta folytatni a futamot.

A verseny felénél megkezdődtek a boxkiállások: a "csereautó" a garázsban

menetre készen várt minden versenyzőt, akik gyorsan beszálltak, a szerelők behelyezték a kormányt, bekötötték őket, és pár másodperces megbeszélést követően már száguldottak is vissza a pályára.

Ekkor Nicholas Prost vezetett, és egészen az utolsó körig úgy nézett ki, meg is nyeri a premiert. Ám a mögötte egyre gyorsabb Heidfeld nem így gondolta, aki az utolsó kanyar előtt szánta el magát az előzésre. Úgy tűnt, simán menni fog, ám a "kis Prost" ráhúzta a kormányt, aminek következtében a francia autójának eltört a felfüggesztése, míg a német nagy sebességgel a gumifalnak csapódott, majd a feje tetején állt meg.

"Csak hogy mindenki tudja: jól vagyok, legalábbis fizikálisan. Talán nyerhettem volna, de végül semmi sem lett belőle" - írta a futamot követően Heidfeld Twitteren. Az esetért a franciát tízhelyes rajtbüntetéssel sújtották, melyet a következő, november végén sorra kerülő malajziai versenyen kell letöltenie.

Az élen álló kettős kiesése után Lucas di Grassi ölébe hullott a futamgyőzelem, aki a baleset miatt nem tudott felhőtlenül örülni a sikerének. "Nagyszerű érzés nyerni, de senki nem szeretne ilyen módon győzni. Annak viszont nagyon örülök, hogy Heidfeld jól van és az autó a biztonság szempontjából kiválóan vizsgázott" - mondta a győztes brazil.

Vélhetően a világ egyik legnépszerűbb sportolója, aki a jelenkori gyorsasági motorversenyzés legnagyobb alakja. Valentino Rossi kilenc világbajnok cím után, 35 évesen is megmutatta a hétvégén, még mindig képes felvenni a versenyt a fiatalokkal. Sőt, le is győzte őket, ráadásul hazai közönség előtt. A Doctor becenévre hallgató legenda Misanóban a legszebb napjaira emlékeztetően motorozott, és a tavalyi, Assenben aratott győzelmét követően ismét a dobogó tetejére állhatott fel. Rossi ezzel egy pontra megközelítette a világbajnoki összetettben a második helyen álló Dani Pedrosát, akivel idén mindketten elmondhatják, legyőzték már egy-egy alkalommal a címvédő Marc Marquezt.