Szó sincs kiegyezésről Orbán Viktor és Simicska Lajos között, továbbá nincs tervben a Fidesz gazdasági háttéremberének érdekeltségébe tartozó médiavállalkozások bárkinek, bármilyen formában való eladása. Ezzel cáfolta a Népszabadság tegnapi információját az érintett médiaportfólióhoz - Magyar Nemzet, Hír Tv, Class FM stb. - közel álló forrásunk. A Népszabadság ugyanis arról írt: a miniszterelnök "legszűkebb környezetéből" kiszivárgott információk szerint "a kiegyezés nagy vonalakban meg is történt", és az Orbán és Simicska közötti több hónapos konfliktusban a "megbékélés ára" állítólag a Fidesz meghatározó gazdasági háttérembere médiabefolyásának feladása lenne - részben vagy egészben. Az érintett cégek tulajdonosi köréhez kötődő informátorunk szerint a napilap cikkét egyfajta üzenetnek tekintik a kormányzat és egyes üzleti körök részéről. Vagyis szó sincs arról, hogy a kiegyezés létrejött volna, illetve hogy erről a felek tárgyaltak volna.
Forrásunk szerint annyi igaz a közelmúlt sajtóinformációiból, hogy az elmúlt hónapokban az állami hirdetésektől megfosztott médiavállalkozásoknak racionalizálniuk kell működésüket, vissza kell fogni kiadásaikat, így például jelentős leépítéseket hajtottak és hajtanak végre. Azonban forrásunk szerint a sajtó "sokkal élesebbnek" vázolja fel az Orbán-Simicska konfliktust, mint amilyen szintű az valójában, vagyis inkább vitáról van szó, nem pedig háborúról.
Ennek ellenére a Népszabadságnak nyilatkozó névtelen informátor szavai - bár kevés konkrétumot tartalmaznak - inkább tűnnek "finom fenyegetésnek", mint egy vitában elfoglalt álláspontnak. A cikk szerint ugyanis "bizonyosnak látszik", hogy a közeljövőben létrehozandó állami médiaügynökség Habony Árpádnak, a miniszterelnök - hivatalos alkalmazásában nem álló - tanácsadójának a "felségterülete" lesz. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter éppen tegnap nyújtotta be az Országgyűlésnek azt a salátatörvény-tervezetet, amely ahhoz az egy héttel ezelőtti kormányhatározathoz kapcsolódik, amely "központi kommunikációs hivatal" létrehozását irányozza elő. A hivatal - néhány kivétellel - a központi költségvetési szervek és a többségi állami tulajdonban lévő gazdálkodó szervezetek reklám-, PR- és kommunikációs feladatait látja majd el. Korábbi sajtóhírek szerint az intézményt "Nemzeti Kommunikációs Ügynökségnek" (NKÜ) hívják majd, amely átveszi az állammal együttműködő magántulajdonú médiaügynökségek feladatait. Ezek a cégek közvetítenek a hirdetések megrendelői és a médiatulajdonosok között, azaz kialkudják az árakat és arról is döntenek, hogy melyik médiumnál helyezzék el a hirdetéseket.
Az állami reklámköltések legjelentősebb szeletét eddig az IMG (Inter Media Group) Kft. költhette el. A cég tulajdonosának, Patonai Péternek évtizedekre visszanyúló kapcsolata van a Fidesz vezetőivel, de Simicska Lajossal is. Az IMG eddig szívesen hirdetett a jobboldali médiabirodalomban, amelynek egyik plakátcége az idei parlamenti választási kampány időszakában a második legtöbb állami hirdetési bevételt kapta. A Népszabadság kormányzati informátora viszont azt mondta: a közterületi hirdetési piacot uraló (részben Simicskához köthető) cégek "kiemelt státusza" megváltozhat. Az üzenet világos: az évi 50 milliárd forintos állami hirdetési büdzsé felett diszponáló NKÜ "nem biztos", hogy annyit költ majd ezeknél a cégeknél, mint korábban. (Ugyanakkor épp a Népszava írta meg az NKÜ kapcsán, hogy a sajtóban forgó számok túlzottak; 2012-ben a teljes magyar médiapiac 20 milliárdnyi állami reklámbevételhez sem jutott. Mindez a Mérték Médiaelemző Műhely elemzéséből derült ki.)
A napilap arról is írt, hogy az NKÜ felé kacsintgató Habony Árpád, illetve a vele jó viszonyban lévő Andy Vajna filmügyi biztos médiapiaci befektetésekre szeretne koncentrálni, és állítólag Orbán Viktor sem ellenzi új hatalmi egyensúly kialakítását médiafronton. A Népszava informátora ezt kategorikusan cáfolta, mondván, ha nem eladó a médiaportfolió, akkor Habonyék sem jöhetnek szóba vevőként. Ezt erősíti, hogy a napokban távozott a Class FM-től Jáksó László, aki közismerten jó viszonyt ápol a tanácsadóval; Habony testvére korábban egy olyan céget - a Brand Lab Tanácsadó Kft.-t - vezetett, amelybe Jáksó szállt be. A Brand Lab készítette a Magyar Televízióval koprodukcióban a Most a Buday! című főzőműsort, de nevükhöz fűződik a Marslakók című produkció - állítólag Habony ötlete - amely nagyot bukott a köztévén. Habony és Jáksó között van egy további személyes kapocs is; Habony volt felesége, a miniszterelnök Facebook-oldalát kezelő Kaminski Fanny korábban Jáksó barátnője volt, de Kaminski Vajnának is dolgozik.