A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) véleménye szerint, az elmúlt években az öldöklő verseny nyomán a munkavédelmi és munkaügyi szabványok felhígulását lehetett tapasztalni a földi kiszolgálás területen, ami tetemes anyagi károkat és személyi sérüléseket is okozott a repülőtéren.
Volt olyan eset, amikor a Malév GH négy alkalmazottja szenvedett nagy erejű áramütést a repülőgépek állóhelyeire telepített áramforrások rossz szigetelése és az alkalmas védőkesztyű hiánya miatt. Egy rosszul jégtelenített kisrepülőgépnek (20-30 utas) meg kellett szakítania felszállását, mert a pilótának a Celebi GHH jégtelenítést végző emberei az utolsó percekben jelezték, hogy nem megfelelő összetételű jégtelenítő folyadékot alkalmaztak. Legalább további két hasonló, jégtelenítéssel kapcsolatos, jól dokumentált esetről van a szakszervezetnek tudomása, az egyik egy Ryanair járatot érintett.
A szakszervezeti közlemény további balesetekre is utal: így arra az esetre is emlékeztet, amikor a British Airways egyik repülőgépének törzsét a Celebi rakodógépe összezúzta. A Lufthansa egyik járatát azért kellett törölni, mert a repülőgép törzsét beszakította a rá csatlakoztatott utasfolyosó. Az automatikát felügyelni hivatott Celebi-alkalmazott ugyanis a létszámhiány és a rendkívül feszített munkatempó miatt nem tudott jelen lenni. Egy Alitalia járatot azért kellett törölni, és átmenetileg kivonni a forgalomból, mert nekiütközött a Celebi egyik rakodógépe az állóhelyén. A Celebi GH-nál munkahelyi balesetekben bicepsz és Achilles-ínszakadás egyaránt előfordult az elmúlt hónapokban.
Ferihegyen három földi kiszolgálócég versenyez a légitársaságok megrendeléseiért: a Magyar Állam tulajdonában lévő Malév GH, a török Celebi GHH és a skót Menzies Aviation. Ezek a cégek végzik az utasok check-injét, ki- és beszállítását, a repülőgépek tisztítását, feltöltését, a szállított rakomány súlypont-számítását, a szárnyak és vezérsík jégtelenítését. A LESZ mindhárom cégnél a dolgozók jelentős részét képviseli, így pontos rálátása van azokra a problémákra, hiányosságokra és szabálytalanságokra, amelyek a munkahelyi kockázatokért felelősek. A cégek egy része vagy nem készítette el, vagy csak titkolja az egyes technológiákhoz kapcsolódó kockázatelemezéseit a munkavállalók előtt, holott törvény kötelezi őket ezek összeállítására és ismertetésére.
Rendszeresen előfordul, hogy 13-14 órás műszakokban is dolgoztatnak embereket az elégtelen létszám miatt - törvényt sértve ezzel. Egyes munkaterületeken a munkaórák és a létszám arányából utólag is világosan kiolvasható, hogy a munkafeladatok szabályosan és biztonságosan nem végezhetők el. Más területekről kell átvezényelni munkavállalókat egyes feladatokra, időről időre. Így fordulhat elő, hogy nem egyszer női alkalmazottaknak is segíteni kell a 20 kilós bőröndök kézi pakolásában.
A LESZ szerint a legsúlyosabb probléma azonban a jelenlegi repülőtéri rendszer, amely olyan, mint egy középkori vár, amit falak vesznek körül. Ezért nagyrészt az a szabályozás okolható, amely a repülőtéren előzetes bejelentkezést ír elő a munkavédelmi és munkaügyi ellenőrök számára is. A több nappal előre leadott belépési kérelemnek jellemzően hamar híre megy, így pedig ritkán találkoznak a valójában igen gyakori, súlyos szabálytalanságokkal.