A törvény rendkívüli terhet ró a teljes médiaszektorra. A reklámadónak öt adókulcsa van: egy százalék az adó fél- és ötmilliárd forint adóalap között, tíz százalék az öt- és tízmilliárd forint közötti részre, húsz százalék a 10 és 15 milliárd forintos sávban, 30 százalék a 15–20 milliárd forint közti, és 40 százalék a húsz milliárdon felüli rész után.
Az adó a legkisebb cégeket békén hagyja, félmilliárd forint nettó árbevétel alatt nem kell fizetni. A legnagyobb befizető az RTL Klub lesz, a tavalyi bevételeit figyelembe véve a vezető kereskedelmi tévé idén 4,5 milliárd forint különadót fizet. A Sanomának és a Hír TV-nek is 400 millió forint fölötti különadót kell fizetnie, miközben a kormánypártok úgy alakították a törvényt, hogy a TV2 idén mentesül az adó alól a tavalyi veszteségei miatt.
A Népszabadságnak megerősítették, hogy a konkrét jogi lépések előkészítése már folyamatban van, részletekbe azonban nem kívántak bocsátkozni, mondván, egyelőre nem akarják felfedni kártyáikat. Kérdésünkre a tévécsatorna egyik vezetője közölte, semmilyen tárgyalásokat nem folytatnak a kormánnyal vagy a kormánypártokkal a reklámadó esetleges mérsékléséről vagy a törvény visszavonásáról. Az RTL Híradó kormánykritikus hangnemén pedig továbbra sem kívánnak változtatni.