Az új smartfortwo és az új smartforfour egyértelműen egyazon család tagjaként azonosíthatók. Rengeteg formai részlet közös: például a lámpák, az első hűtőrács és az ikonikus tridion biztonsági cella. Ráadásként pedig mindkét autó farmotoros kialakítású, amely a városi közlekedés során különösen agilis viselkedéssel vértezi fel őket.
Az új smart modellek mindennel rendelkeznek, ami segít a remek manőverezhetőségben – és egyúttal minden egyes kanyarban. A fordulókör területén az új smartfortwo még magasabbra teszi a lécet: a padkák között 6,95, falak között pedig 7,30 méteres fordulókör rendkívül könnyűvé teszi a manőverezést. Az új smartforfour pedig majdnem olyan fordulékony, mint az előző fortwo (falak között 8,75 m). Műszaki adatai között a fordulókör fejezet alatt olyan adatokat találunk, mint a padkák közötti 8,65 méter és a falak közötti 8,95 méter.
Az új modellek a minimális méretben kialakított maximális tér tekintetében is élre törnek, amelyről a kimagasló karosszéria/tér index is tanúskodik. A további különlegességek közé tartozik a smartforfour közel 90°-ban nyíló hátsó ajtaja és az első utasülés ledönthető háttámlája, amely az összes változatnál az alapfelszereltség részét képezi.
Az új smart modellek piaci bevezetésekor két korszerű háromhengeres motor lesz elérhető: a szívómotor 999 köbcentiméteres lökettérfogatból állít elő 71 lóerőt (52 kW). Az erőforrás már 1000 1/min fordulattól jelentkező bőséges nyomatéka (maximum: 91 Nm 2850 1/min-nél) még városban is különösen hatékony vezetést tesz lehetővé a magasabb fokozatok kihasználásával.A kínálat csúcsát egy 90 lóerős (65 kW) turbómotor jelenti. A 898 köbcentiméteres erőforrás csúcsnyomatéka 135 Nm, amely 2500-as fordulaton jelentkezik. A teljesen új turbófeltöltő elektromosan szabályozott wastegate szeleppel rendelkezik, amely lehetővé teszi a fokozott motordinamikát az üzemanyag-fogyasztás tartós csökkentése mellett. További különlegesség az automatikus start-stop rendszer.
A turbófeltöltő mellett technikai megoldások arzenálja járul hozzá a motor kiváló üzemanyag-hatékonyságához és teljesítményéhez. Ezek között megtaláljuk a kipufogó- és szívóoldali változó szelepvezérlést. A teljesen alumínium háromhengeres erőforrás további karakteres jellemzője a megegyező furat/löket arány. Néhány hónappal a piaci bevezetést követően egy új, 60 lóerős (45 kW) benzines alapmotor egészíti majd ki a kínálatot.
Mindkét váltóegység teljesen új a smart modellekben: a vásárlók ötsebességes kézi és twinamic hatfokozatú duplakuplungos automataváltó közül választhatnak.