A lap szerint a kormány nem adta fel, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a Magyar Közút által meghatározott feltételeket követve pályázó vállalatokkal adassa össze az esetleges 90 milliárd forintra rúgó bírság döntő hányadát. Úgy tudják: a közös teherviselés jegyében áthárított összeg hozzávetőleg felét a magyar útépítéseken dolgozó külföldi cégek fizethetik meg, de sokba lehet a brüsszeli elmarasztalás a Simicska Lajos érdekeltségének számító Közgép Zrt.-nek is. Simicska Lajos érdekeltsége az összesítések szerint 2007 óta nettó 113 milliárd forintnyi, a brüsszeli kasszából pénzelt aszfaltútépítéssel járó megrendelést nyert el. Vagyis a teljes keret 18,94 százaléka a társaságnál csapódott le. Hasonló nagyságrendben csak a Duna Aszfalt Kft. jutott megrendelésekhez. A cég 102,9 milliárd forintos megrendelésállományával a közösségi források 17,2 százalékát vitte el.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a lapnak azt mondta: az Európai Bizottság döntése legkésőbb ősszel születhet meg és ugyan nem akart találgatni, de azt sem titkolta: számol az elmarasztaló határozat megszületésével. Csepreghy megerősítette azt is, ha az uniós döntéshozók ragaszkodnak ahhoz, hogy a NIF és a Magyar Közút közbeszerzési szabályai korlátozták a versenyt, a bírság összege az ügyben érintett mintegy hatszázmilliárd forintos projektállomány 15 százaléka, tehát 90 milliárd forint lehet. Azt azonban egyelőre nem tudta megmondani, hogy a kormány végül mennyit hárít át a bírság összegéből az érintett útépítő cégekre.
forrás: nol.hu