A rendkívül izgalmasra sikeredett Magyar nagydíjat követően nyári szabadságra vonult a Formula 1, ám Bernie Ecclestone természetesen egy pillanatra sem szeretné, ha az "uborkaszezonban" ne a sportágról szóljanak a hírek. Már megszokhattuk tőle, hogy ilyenkor előjön a jobbnál jobb ötleteivel, amin aztán csámcsoghatnak a sportág szereplői és kedvelői napokon keresztül.
Ez most sincs másként, ám elszólásainak egyike bizony nagy örömet okozhat a magyar rajongóknak, már amennyiben komolyan gondolta az F1 ura. Az MTVA munbkatársai ugyanis megkérdezték tőle, hogy a rengeteg új belépővel - 2015-ben mexikó, 2016-ban Azerbajdzsán kerül be a helyszínek közé - bővülő versenynaptárból esetleg nem szorul-e ki a magyar pálya, amely valljuk meg, nem tartozik a legmodernebb ringek közé.
"A Hungaroring 1986 óta tagja a Forma-1 naptárjának, és eddig minden évben futamot rendeztek a magyar pályán. Az új szerződés hosszú távra szól, és mindenkit megnyugtatok, még 100 évig itt leszünk" – mondta Ecclestone.
Mindenesetre a Forma-1 Menedzsment (FOM) elnöke mondott ennél vadabbat is: felmerült benne annak az ötlete, hogy a futamok látványosabbá tétele érdekében a a DTM-ben, a WTCC-ben és más GT-sorozatok mintájára bevezetnék az úgynevezett többletsúlyokat.
Érdekesség, hogy ez nemcsak Ecclestone fejéből pattant ki teljesen, hanem azon a Hungaroringen tartott értekezleten, amelyen a Red Bull, Mercedes, Ferrari, Force India képviselője, Bernie Ecclestone és az ő meghívására a Hungaroringre érkező korábbi Benetton- és Renault-csapatfőnök, Flavio Briatore vett részt.
A többi sorozattal ellentétben az F1-ben nem csapatonként, hanem versenyzőkként osztanák el a plussz súlyt: az előző futam győztese 20, a második 18 kilogrammot kapna, és így tovább.
Ugyanezen megbeszélésen Ecclestone kijelentette, nem támogatja a költségkorlátozó szabályok bevezetését, mi több, a teszttilalmat is feloldaná, ami jelentősen megnövelné a csapatok kiadásait. Meg nem erősített információk szerint újra napirendre kerülhetnek Briatore korábbi reformjai is, például a fordított rajtsorrend vagy a két rövidített verseny bevezetése…
Egy bevezetésre szánt újítást, miszerint 2015-től a futamok állórajttal folytatódnának a biztonsági autós fázisok után, maga Ecclestone söpörte le, így ezt a szabálymódosítást már ki is vehetjük az újítások közül. „Nem lesznek állórajtok, amit Budapesten láttunk az bőven elég volt!" - közölte határozottan a 83 éves brit milliárdos.
Ugyanakkor arra számíthatunk, hogy a versenybírák sokkal engedékenyebbek lesznek a pilóták aszfalton zajló csatáiban, és sokkal szabadabban versenyezhetnek majd egymással. „Beszéltünk a rendezőkkel, és megkértük őket, hogy ne büntessenek minden apróságért, hiszen a pilótáknak harcolniuk kell egymással, nem pedig folyamatosan azt kérdezgetni a csapatrádión, hogy mit tehetnek meg és mit nem” – ecsetelte a döntés lényegét Ecclestone.
Bernie Ecclestone FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/DREW GIBSON