Formula 1;Hungaroring;Flavio Briatore;Magyar Nagydíj;Bernie Ecclestone;

Az idén nem volt nézőcsúcs, de még mindig sokan szeretik a versenyt FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/DAN ISTITENE

- Száz év a Hungaroringen

Úgy tűnik, Bernie Ecclestone sem akar lemaradni a múlt vasárnapi magyar Nagydíj izgalmaitól, és újabb ötletekkel állt elő a futamok színesebbé tétele érdekében. Mindeközben azért a visszavonulót is megfújta harci kürtjén, ugyanis tegnap bejelentette, a tervekkel ellentétben még sem vezetik be a safety car bejövetele után az álló rajtos újraindulást. Jó hír, hogy azt is elárulta, amíg az F1 története íródik, a Hungaroring a versenynaptár része marad.

A rendkívül izgalmasra sikeredett Magyar nagydíjat követően nyári szabadságra vonult a Formula 1, ám Bernie Ecclestone természetesen egy pillanatra sem szeretné, ha az "uborkaszezonban" ne a sportágról szóljanak a hírek. Már megszokhattuk tőle, hogy ilyenkor előjön a jobbnál jobb ötleteivel, amin aztán csámcsoghatnak a sportág szereplői és kedvelői napokon keresztül.

Ez most sincs másként, ám elszólásainak egyike bizony nagy örömet okozhat a magyar rajongóknak, már amennyiben komolyan gondolta az F1 ura. Az MTVA munbkatársai ugyanis megkérdezték tőle, hogy a rengeteg új belépővel - 2015-ben mexikó, 2016-ban Azerbajdzsán kerül be a helyszínek közé - bővülő versenynaptárból esetleg nem szorul-e ki a magyar pálya, amely valljuk meg, nem tartozik a legmodernebb ringek közé.

"A Hungaroring 1986 óta tagja a Forma-1 naptárjának, és eddig minden évben futamot rendeztek a magyar pályán. Az új szerződés hosszú távra szól, és mindenkit megnyugtatok, még 100 évig itt leszünk" – mondta Ecclestone.

Mindenesetre a Forma-1 Menedzsment (FOM) elnöke mondott ennél vadabbat is: felmerült benne annak az ötlete, hogy a futamok látványosabbá tétele érdekében a a DTM-ben, a WTCC-ben és más GT-sorozatok mintájára bevezetnék az úgynevezett többletsúlyokat.

"Ő a bajnokcsapat vezére!"
Daniel Ricciardo nem csak a sportág szurkolóit, szakértőit nyűgözi le az idei teljesítményével: a Hungaroringen szerzett győzelme után már a sportág legnagyobbjai is felsőfokon beszélnek az ausztrál képességeiről.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke: "Daniel fantasztikusan teljesített. Annyira laza és nyugodt az autóban, egyszerűen mindent tökéletesen csinál. Természetesen a budapesti aszfaltcsík is segített nekünk, mivel ez egy lassú pálya, kevés egyenessel, ami jobban fekszik az autónknak."
Sebastian Vettel, a Red Bull négyszeres világbajnoka: "A biztonsági autós fázis miatt került előre. Ez volt a szerencséje. Aztán persze mindent tökéletesen csinált."
Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka: "Ő a bajnokcsapat vezére. Ez mindent elmond. Fantasztikus munkát végez, és most is volt pár jó csatája. Hockenheimben én mehettem vele szemben friss gumikon, míg most neki volt meg ez az előnye. Egyértelműen jár a gratuláció neki, ahogy az egész bajnokságban nyújtott teljesítményéért is."
Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnoka: "Fantasztikusan versenyez már az év elejétől fogva. Tehát nemcsak a mostani hétvégéről van szó, hanem az egész évről, bizonyította a képességeit, és hogy egyre erősebb és erősebb lesz. Emellett ráadásul a paddock egyik legkedvesebb figurája. Közben pedig a legjobb versenyzők egyike."
Niki Lauda, a Mercedes tanácsadója, korábbi háromszoros világbajnok: "Ő volt a legeslegjobb! Szeretnék gratulálni ausztrál barátunknak! Tökéletesség és brutalitás - ezekkel nyerte meg ezt a versenyt, egészen rendkívüli volt. Hihetetlen teljesítményt nyújtott ezen a nagyon izgalmas futamon. Ennél jobban nem is versenyezhetett volna."

Érdekesség, hogy ez nemcsak Ecclestone fejéből pattant ki teljesen, hanem azon a Hungaroringen tartott értekezleten, amelyen a Red Bull, Mercedes, Ferrari, Force India képviselője, Bernie Ecclestone és az ő meghívására a Hungaroringre érkező korábbi Benetton- és Renault-csapatfőnök, Flavio Briatore vett részt.

A többi sorozattal ellentétben az F1-ben nem csapatonként, hanem versenyzőkként osztanák el a plussz súlyt: az előző futam győztese 20, a második 18 kilogrammot kapna, és így tovább.

Ugyanezen megbeszélésen Ecclestone kijelentette, nem támogatja a költségkorlátozó szabályok bevezetését, mi több, a teszttilalmat is feloldaná, ami jelentősen megnövelné a csapatok kiadásait. Meg nem erősített információk szerint újra napirendre kerülhetnek Briatore korábbi reformjai is, például a fordított rajtsorrend vagy a két rövidített verseny bevezetése…

Egy bevezetésre szánt újítást, miszerint 2015-től a futamok állórajttal folytatódnának a biztonsági autós fázisok után, maga Ecclestone söpörte le, így ezt a szabálymódosítást már ki is vehetjük az újítások közül. „Nem lesznek állórajtok, amit Budapesten láttunk az bőven elég volt!" - közölte határozottan a 83 éves brit milliárdos.

Ugyanakkor arra számíthatunk, hogy a versenybírák sokkal engedékenyebbek lesznek a pilóták aszfalton zajló csatáiban, és sokkal szabadabban versenyezhetnek majd egymással. „Beszéltünk a rendezőkkel, és megkértük őket, hogy ne büntessenek minden apróságért, hiszen a pilótáknak harcolniuk kell egymással, nem pedig folyamatosan azt kérdezgetni a csapatrádión, hogy mit tehetnek meg és mit nem” – ecsetelte a döntés lényegét Ecclestone.

Bernie Ecclestone FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/DREW GIBSON

Bernie Ecclestone FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/DREW GIBSON

A nemzetközi labdarúgó színtérre eddig sem a takarékosság volt a jellemző, az idén nyáron viszont tébolyító összegekért cserélnek klubot játékosok. Minden idők négy legtöbb pénzt megmozgatótranszfere közül kettő a vb után jött létre, és semmi garancia nincs arra, hogy az átigazolási piac augusztus végi zárásáig nem születnek újabb rekordokat hozó ügyletek. Angel di Maríáért és Marco Reusért speciel bankot robbanthatnak a nagyok.