Napi Extra;leépítés;Magyar Telekom;takarékosság;

Fotó: Sean Gallup/Getty Images

- Telekom: bárkit érinthet a leépítés

A Magyar Telekomnál csütörtökön bejelentett létszámleépítés a vállalat minden területét érinti különböző mértékben - mondta Rózsa Iván, a társaság kommunikációs igazgatója.

A magyarországi anyavállalatnál jelenleg mintegy 8 ezren dolgoznak, ebből tervez 1700-at elbocsátani a cég, azaz a teljes létszám több mint 21 százalékát. A Magyar Telekom leányvállalatai, így például a T-Systems és az Origo Zrt. nem érintettek a leépítésben - erősítette meg a szóvivő. Az egyes területekre vonatkozóan nem közölt részleteket, annyit mondott, hogy a leépítés nem fűnyíróelvű, alapvetően minden vezérigazgató-helyettesi területet érint, de teljesen különböző mértékben. Hozzátette: az új szervezet kialakítása azt célozza, hogy a Telekom egy sokkal hatékonyabban működő, online vállalattá váljon, és emellett tovább növelje az ügyfélközpontúságot és az ügyfélélményt.

Az elbocsátott dolgozók újra elhelyezkedését saját programmal segíti a Magyar Telekom, így például állásbörzét is szerveznek majd, amelyre meghívnak nagyvállalatokat.  Rózsa Iván elmondta azt is, hogy az érdekképviseletekkel történt megállapodás értelmében 2015 végéig nem tervez további leépítést a magyarországi vállalat. Hozzátette, hogy a Deutsche Telekomnál - a Magyar Telekom anyavállalatánál - nemrég indult, a megtakarítási lehetőségek felmérést szolgáló kezdeményezés nem érinti a Magyar Telekomot, az kizárólag a német vállalatra, valamint a T-Systems nemzetközi vállalatra vonatkozik.

Az Európai Bizottság döntése alapján jövő szeptembertől minden vízmelegítőre és meleg víz tartályra ki kell tenni az energia címkét, vagyis a fogyasztókat tájékoztatni kell az adott termék hatékonyságáról és a várható éves energiafogyasztásáról. Az előbbi széles skálán: A-tól E kategóriáig (a D-F-be tartozókat kivonják a forgalomból) határozza meg a berendezések hatékonyságát. A jogszabályi változásoknak kétféle hatása lesz: az egyik, hogy a gyártók meg akarnak majd felelni a jogszabályoknak, a másik, hogy a fogyasztók tudatosabbak lesznek.