A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent rendelet egységesíti és központosítja a panaszkezelési szabályokat, biztosítva azt is, hogy a panaszok kezelésében igazolható, dokumentálható legyen a beérkezés és a kezelés egyes fázisainak időpontja, tartalma. Többek között az írásos panaszok esetén rendszeresít egy formanyomtatványt, amely elérhető a jegybank honlapján, de az intézményeknek természetesen az eltérő formában beérkező panaszokat is kezelniük kell.
A részletes szabályokban széles körben előírja azt, hogy a pénzügyi szervezeteknek milyen módon kell tájékoztatniuk a panasszal élő ügyfeleket, mind a panaszuk kezelésének módjáról, mind arról, hogy milyen további jogorvoslati lehetőségekkel élhetnek. Általában előírja, hogy a panaszra adott, indokolással ellátott választ a közlést követő 30 napon belül kell az ügyfél részére megküldeni.
Abban részletesen ismertetnie kell a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményét, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedést, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokát. Az augusztus elsejétől hatályos rendelet mellékletében közöl egy panaszkezelési mintaszabályzatot is, amelyet a szervezeteknek alkalmazniuk kell.