Formula 1;Fernando Alonso;Ferrari;James Allison;

Fernando Alonso FOTÓ: EUROPRESS GETTY

- Alonso nagy dobása?

Ha történelmi léptékkel nézzük, nem olyan nagy idő, ám ha a Formula 1 alapján, akkor igencsak megsüvegelendő az, hogy a Ferrari 1993 után minden évben képes volt legalább egy futamot megnyerni. Az utóbbi időben egyedül Fernando Alonso tartja a lelket a maranellóiakban, ám az idei teljesítményüket figyelembe véve - csak a spanyol állt egyszer a dobogón, Kimi Räikkönen viszont nem - nem kizárt, hogy megesik velük ez a csúfság.

Főleg annak ismeretében, hogy az eddig sem acélos idei Ferrari fejlesztése helyett a nyári szünetet követően már a 2015-ös modellel foglalkoznak a mérnökök James Allison technikai igazgató irányításával. Pedig nem kisebb a tét, mint az, sikerül-e valahogy a csapatnál tartani az egyre frusztráltabb Alonsót.

A spanyol nehezen viseli a kudarcot, hiszen tavaly a Spanyol Nagydíjon nyert utoljára, míg legutóbb 2012-ben a német futamon indulhatott az első rajtkockából.  A kétszeres világbajnokot ugyan a 2016-os szezon végéig szerződés köti a Ferrarihoz, ám az
Autosprint szerint a spanyol kontraktusában van egy kitétel, ha a Scuderia a konstruktőri bajnokság harmadik helyénél hátrébb végez, Alonso szabadon távozhat.

A spanyol egyébként szereti a magyar pályát, hiszen 2003-ban pályafutása első futamgyőzelmét éppen a Hungaroringen aratta. A Ferrarival kétszer állt dobogón - 2010-ben a második, míg 2011-ben a harmadik lett -, tavaly pedig ötödik lett.
"Idén sajnos az autónk nem versenyképes az időmérőkön, pedig a magyar futamon kiemelten fontos a jó rajthely.

Szeretem a pályát, hisz itt szereztem meg az első győzelmemet, de ha reális akarok lenni, erre még itt sincs sok esélyem" - jelentette ki Alonso.

Tegnap megkezdődött a Costa Concordia utolsó útja a genovai kikötőbe. A másfél hete a tengerből kiemelt, két éve elsüllyedt hajó katasztrófája során 32 személy vesztette életét. A kikötőbe szállítás minden idők legjelentősebb ilyen jellegű akciója a hajózás történetében.