Főleg annak ismeretében, hogy az eddig sem acélos idei Ferrari fejlesztése helyett a nyári szünetet követően már a 2015-ös modellel foglalkoznak a mérnökök James Allison technikai igazgató irányításával. Pedig nem kisebb a tét, mint az, sikerül-e valahogy a csapatnál tartani az egyre frusztráltabb Alonsót.
A spanyol nehezen viseli a kudarcot, hiszen tavaly a Spanyol Nagydíjon nyert utoljára, míg legutóbb 2012-ben a német futamon indulhatott az első rajtkockából. A kétszeres világbajnokot ugyan a 2016-os szezon végéig szerződés köti a Ferrarihoz, ám az
Autosprint szerint a spanyol kontraktusában van egy kitétel, ha a Scuderia a konstruktőri bajnokság harmadik helyénél hátrébb végez, Alonso szabadon távozhat.
A spanyol egyébként szereti a magyar pályát, hiszen 2003-ban pályafutása első futamgyőzelmét éppen a Hungaroringen aratta. A Ferrarival kétszer állt dobogón - 2010-ben a második, míg 2011-ben a harmadik lett -, tavaly pedig ötödik lett.
"Idén sajnos az autónk nem versenyképes az időmérőkön, pedig a magyar futamon kiemelten fontos a jó rajthely.
Szeretem a pályát, hisz itt szereztem meg az első győzelmemet, de ha reális akarok lenni, erre még itt sincs sok esélyem" - jelentette ki Alonso.