A hajóroncs eltávolítását célzó művelet szerda hajnali hatkor kezdődött. A sziget partjainál 2012. január 13-án zátonyra futott hajó roncsát először megszabadították az ezt rögzítő acélhuzaloktól. Ezt követően a tengerjárót az eddigi pozíciójával ellentétes irányba fordították, hogy orrával tudják elvontatni. A hajóroncs elforgatása szemmel is jól követhető volt.
A Costa Concordiát Giglio partjairól egész tömeg követte figyelemmel. A sziget lakói és turisták tapssal és kendőket lobogtatva búcsúztak az óriás hajóroncstól. "A taps elsősorban azoknak szól, akik több mint egy éve dolgoznak a hajó elmozdításán" - hangoztatták Giglio lakosai. Úgy fogalmaztak, mostantól a sziget és a közeli tengerszakasz ismét az övék.
"A Costa Concordia elment, de a 2012. január 13-án történt tragédia emléke kitörölhetetlen" - mondta Pablo Lazaro Juan, a hajószerencsétlenség egyik spanyol túlélője, aki a Costa Concordia elvontatására érkezett Giglióra.
Az olasz parti őrség első jelentése szerint a Costa Concordia enyhe olajfoltot hagy maga után, de ez elenyésző mértékű. A vontatás olasz és nemzetközi vizeken történik.
Franco Gabrielli, az olasz polgári védelem vezetője úgy fogalmazott, hogy a Costa Concordia tragikus kalandja akkor ér véget, amikor megérkezik Genovába. Kijelentette, a Costa Concordia óriás roncsán több mint két éve folyó munka az olasz szaktudás dicsőségére válik. Hozzátette, soha nem felejtik el a hajószerencsétlenség 32 áldozatát. A mintegy háromszáz méter hosszú, több mint száztízezer tonna súlyú hajóroncsot két vontatóhajó húzza a genovai kikötőhöz tartozó Voltri hajógyáraiba, ahol szétszedik.
A Giglio és Genova közötti kevesebb mint háromszáz kilométeres távolságot a Costa Concordia 4-5 nap alatt teszi meg. A hajó roncsát további tizenöt kisebb hajó kíséri a tengerjáróról leszakadó darabok és esetleges szennyeződések összegyűjtése érdekében.