Franco Gabrielli sajtótájékoztatón elmondta, hogy óvatosságból halasztották szerdára a Costa Concordia elszállítását. A korábbi tervek szerint a tengerjárót hétfőn kezdték volna elvontatni a toszkán tengernek arról a pontjáról, ahol több mint két évvel ezelőtt zátonyra futott.
Az olasz polgári védelem vezetője hangsúlyozta, hogy egyrészt a hajóroncsot eddig 11 méterrel sikerült megemelni, és további három méter szükséges ahhoz, hogy a Costa Concordia teljesen a vízen ússzon.
Másrészt ahogyan az utóbbi napokban is történt, a vontatási előkészületeket a viharos időjárás késlelteti.
A 2012. január 13-án zátonyra futott tengerjárót tavaly szeptemberben állították egyenesbe.
Azóta a Costa Concordia roncsának mindkét oldalára speciális tartályokat rögzítettek. Ezeket először vízzel töltötték meg a tengerjáró stabilizálására, majd a vizet kiszivattyúzva levegővel töltötték fel őket a hajótest megemelésére.
A Costa Concordia megemelése július 13-án kezdődött el. Az első nap a Costa Concordiát két méterrel emelték meg arról a tengerfenéken kialakított mesterséges talapzatról, amelyen tavaly ősszel stabilizálták. Ezt követően a hajóroncsot harminc méterrel a nyílt tengerre vontatták és itt fokozatosan tovább emelték.
A vízszint fölé emelkedett tengerjáró oldalán már olvasható a Costa Concordia felirat is, a tengervíztől teljesen elszíneződve.
A genovai kikötőig tartó utat a hajóroncs 4-5 nap alatt teszi majd meg. A Costa Concordiát két vontatóhajó és további tizenöt hajó kíséri többek között a tengerjáró által maga mögött hagyott esetleges szennyeződések összegyűjtése végett. A szétszedett hajóroncs nyolcvan százalékát újrahasznosítják.
Az utóbbi hét végén katasztrófaturisták tömege árasztotta el Giglio szigetét, hogy utoljára lefényképezzék magukat a Costa Concordia roncsával.