Hockenheim helyzete az F1-es versenynaptárban biztosnak tűnt, főleg, mert a másik legendás német helyszín, Nürburgring súlyos anyagi gondokkal küzdött. Ám az utóbbi helyszín új tulajdonosai tárgyalásokat kezdtek erről Bernie Ecclestone-nal, hogy ne kelljen osztozniuk a Német Nagydíj rendezésén.
Nos, a hockenheimi elnök, Georg Seiler elismerte, nem számított erre a mostani versenyhétvégén - elég, magát a futamot hibátlanul megrendezniük -, ám máris kész a válasszal. A hétvégén ő is "bizalmas megbeszéléseket" folytat majd a Forma-1 Menedzsment (FOM) első emberével. Mindenesetre igyekeznie kell, ha sikert akar elérni, ugyanis általános vélekedés a sportági berkekben, hogy a legendás pálya sokat veszített a varázsából, amióta Herman Tilke és csapata átalakította azt.
Amíg pedig kiderül, sikerül-e megállapodniuk, addig a pályán zajló eseményeknél lényegesen izgalmasabb, hogy mi zajlik a színfalak mögött, mint magán az aszfalton.
A Mercedes egyeduralmát, úgy tűnik, az idén megtörni nem lehet (lásd keretes írásainkat!), de talán jövőre már más lesz a helyzet, legalábbis a Nico Rosberg 2017-ig meghosszabbította a szerződését - állítólag 55 millió euró érkezik majd ez idő alatt a bankszámlájára -, Lewis Hamilton ellenben még inkább kivár. Hogy mire, az könnyen kitalálható. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy kijelentsük: az idén vagy egyikük, vagy a másikuk lesz a világbajnok.
"Nagyon büszke vagyok rá, hogy a modernkori Ezüstnyilakat vezethetem. Németként különleges számomra a Mercedes múltja, és nagyon büszkévé tesz, hogy ezt a márkát képviselhetem. Már az elkövetkező éveket is nagyon várom, melyek során remélhetőleg több futamot, és talán bajnoki címeket nyerhetünk együtt" - fogalmazott Rosberg a csapat hivatalos közleményében, elhallgatva, hogy az idei vb-cím mindennél fontosabb lenne a számára.
Lewis Hamiltont nem sürgeti az idő. Szerződése 2015 végéig szól, de több mint furcsa, hogy éppen Rosberg hosszabbítását követően jelentette ki, nem kizárt, hogy a jövőben valamikor újra csapatot vált. "Boldog vagyok a csapatnál. Valamikor természetesen leülök a csapatvezetéssel, hogy beszéljünk a jövőről. 13 éves korom óta kapcsolatban állok a Mercedesszel, nehéz elképzelnem magam máshol. De sosem tudhatjuk, mit hoz a jövő" - idézte az Autosport a brit versenyzőt, akit nagy erőkkel próbál visszacsábítani a korábbi csapata, a McLaren.
A brit istálló egyébként igencsak aktív az "átigazolási piacon", hiszen a visszatérő Honda mindenképpen világbajnokot szeretne az új autóban viszontlátni. Hamiltonon kívül egyre többször hallani Fernando Alonso érkezéséről. A kétszeres spanyol világbajnok ugyan még senkivel sem tárgyalt, de eddig a Ferrarival sem állapodott meg a hosszabbításról. Az olaszoknak is lassan a tárgyalóasztalhoz kell ülniük, hiszen Kimi Räikkönen már bejelentette, a jövőre lejáró szerződését nem hosszabbítja meg, és befejezi F1-es karrierjét.
"2003 óta minden év júliusában ezt kérdezgetik tőlem: hol folytatom? Nem beszéltem erről eddig egyetlen másik csapattal sem. A Ferrarival kapcsolatban sem tudok semmi különösről beszámolni" - árulta el Alonso.
Hogy Hockenheimről és a futamról is szót ejtsünk: a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most is két DRS-zónát jelölt ki. Az első mérési pontja 110 méterrel a célegyenes előtt lesz, míg a második érzékelési pontot a négyes kanyar kijáratában helyezték el. A versenybírók munkáját ezúttal a hazai közönség korábbi kedvence, Jochen Mass segíti. A bajor pilóta a királykategóriában összesen 104 versenyen vett részt, legnagyobb sikerét az 1975-ös évadban érte el, amikor egy McLaren volánja mögött ülve megnyerte a Spanyol Nagydíjat. A Pirelli erre a hétvégére a piros jelölésű szuperlágy és a narancsságra oldalfalú, lágy keverékű gumiabroncsot bocsájtja a mezőny rendelkezésére.
A hétvége izgalmas lesz, csak még azt nem tudni, az aszfalton vagy inkább a zöld asztal mellett?…
Pilóták: 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 165 pont, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 161, 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 98, 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 87, 5. Valtteri Bottas (finn, Williams) 73, 6. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 70.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 326 pont, 2. Red Bull 168, 3. Ferrari 106, 4. Williams 103, 5. Force India 91, 6. McLaren 90.
Megint a Mercedes...
1. szabadedzés: 1. Nico Rosberg 1:19.131 perc, 2. Hamilton 1:19.196, 3. Alonso 1:19.423, 4. Ricciardo 1:19.697, 5. Jenson Button (brit, McLaren) 1:19.833, 6. Vettel 1:20.097.
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.341 perc, 2. Rosberg 1:18.365, 3. Ricciardo 1:18.443, 4. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:18.887, 5. Kevin Magnussen (dán, McLaren) 1:18.960, 6. Felipe Massa (brazil, Williams) 1:19.024.