Tesco;reklámadó;

Fotó: Vajda József/Népszava

- Reklámadó: a Tescót is érinti

A Tescót is érintené fogja a reklámadó - előzetes számításai alapján ezt közölte lapunkkal a társaság azután, hogy kiderült: az Avon teljesen tanácstalan abban, hogy az ingyenes katalógusaik miatt kell-e, és ha igen, akkor mekkora mértékű reklámadót fizetnie. 

Előzetes számításaink szerint várhatóan érinteni fog minket a reklámadó ingyenes akciós újságaink kapcsán - árulta el érdeklődésünkre a Tesco Magyarország. A különadó mértékét azonban, mint fogalmaztak, egyelőre nem látják pontosan, a törvény tartalmát jelenleg is vizsgálják. A Tesco heti rendszerességgel, közel 4 milliós példányszámban terjeszti akciós újságját, ezen felül pedig szezonális különszámokat is készítenek a vásárlók tájékoztatására.

Tegnap a Világgazdaság számolt be arról, hogy teljesen tanácstalan a reklámadó miatt az Avon Hungary. A kozmetikai cég számára ugyancsak nem egyértelmű, hogy ingyenes katalógusaik után is kellene-e fizetniük a különadót, és ha elkészül a törvény végső szövege, állásfoglalást kérnek a jogszabály alkotóitól.

Radeczky Zoltán, az Avon Cosmetisc Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a különadó két területen is érintheti a regionális központ szerepét is beöltő, tavaly 11 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolító társaságukat. Egyrészt vonatkozna rájuk az internetes hirdetésre vonatkozó jogszabály, hiszen az utoljára elfogadott változat szerint a világhálón reklámra havi 2,5 millió forintnál többet költők biztosan fizetnek, másrészt saját előállítású reklámjaik is vannak, amelynek - ha szigorúan a törvény betűjéhez ragaszkodnak - egyik formája a katalógus, ahol saját termékeiket hirdetik. Bár a reklámadó a hirdetők és szolgáltatók számára 500 milliós reklámbevétel felett ír elő adókötelezettséget, az ügyvezető szerint "ezt mi valószínűleg meghaladjuk".

A termékjegyzékből havi 100-150 ezer darabot hűséges vásárlóik kapnak, 300-400 ezret pedig értékesítőknek adnak el. Így, ha a törvény végső szövegét megismerik, a társaság amiatt fog állásfoglalást kérni, hogy ezek közül csak az ingyen adott katalógus minősül-e saját reklámnak, vagy az is, amit értékesítenek. Nem sok idejük van a szövegelemzésre, hiszen a törvény már az idei évre adókötelezettséget ír elő, amit augusztus 20-ig meg is kell tenni az első az év első napjától kezdődő időszakra. Lapunk egyébként a Tesco, a Rossmann és az Auchan válaszát is várja arról, érinti-e őket a reklámadó, és ha igen, milyen mértékben.

A Demokratikus Koalíció (DK) európai parlamenti (EP-) képviselői az Európai Bizottsághoz fordulnak a tavaszi országgyűlési választásról készített EBESZ-jelentéssel kapcsolatban - közölte az ellenzéki párt szóvivője kedden az MTI-vel.