A tájékoztatás szerint 51 esetben a kárigények igazolása kétoldalúan - az iroda nyilvántartása, illetve az utas bizonylatai alapján - megtörtént, ők a kárigényük 50 százalékát már megkapták. A maradék 18 szerződés esetében - különösen azoknál, ahol az értékesítési folyamatban egy másik utaztatási tevékenységet végző iroda is részt vett - a benyújtott dokumentumok kiegészítésre szorulnak. Minden érintettől levélben kérték az iratpótlást, a dokumentumok beérkezése és feldolgozása folyamatos.
A közlemény szerint beérkezésüktől függően, várhatóan július végéig az összes dokumentált kárigény teljesítésére sor kerülhet a biztosítékból fennmaradó összeg erejéig. A Sunport Travel június 6-án pénteken jelentett csődöt, kizárólag Törökországba szállított volna utasokat. A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) ezt követően visszavonta az utazásszervező engedélyét, és 2014. június 11-én törölte az utazási vállalkozók hatósági nyilvántartásából jogszabálysértés miatt. Megállapították, hogy a Sunport Travel az utasait az utazási szerződésben meghatározott esedékességkor nem utaztatta el és a befizetett részvételi díjakat nem fizette vissza, illetve nem is képes az előlegek, részvételi díjak visszafizetésére sem.
A Sunport Travel a vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt.-nél kötötte, ennek összege a MEKH honlapján közzétett adatok szerint 27 millió 990 ezer forint. A biztosító június 24-én azt közölte, hogy megkezdi a kárelőlegek kifizetését a csődbe ment iroda károsultjainak.