A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint is megállapították, hogy a Telenor Magyarország Kft. (Telenor) ténylegesen nem számlázott az ügyfeleknek a forgalmi korlát túllépése esetén sem, azonban a szerződéses feltételekben szereplő korlát felett a szolgáltatónak a hálózat védelme érdekében lett volna lehetősége a korlátlanság ígérete ellenére is számlázni.
A Telenor az eljárás indítását követően, 2013. szeptemberében módosította a szerződéses feltételeket, de arra vonatkozóan nem tudott biztosítékot nyújtani, hogy a korlátlan beszélgetés korlátozására egyébként sem került volna sor - tájékoztatott a GVH.
A hivatal kifejtette: a Telenor nem pusztán elhallgatta, hogy a szerződéses feltételek tartalmaznak egy forgalmi korlátot, de kifejezetten korlátlanként népszerűsítette a szolgáltatását - olvasható a közleményben.
A GVH több enyhítő körülményt azonosított, de tekintettel a Telenor ellen folyt korábbi versenyfelügyeleti eljárásokra, köztük arra, amelyben a korlátlanság tényleges korlátai miatt marasztalta el a GVH a céget, indokoltnak találta a bírság kiszabását.
A Telenor az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: jóhiszeműen járt el, nem terhelt ki percdíjat a hívócsoporton belüli belföldi hívásokért a korlátlanként reklámozott szolgáltatás megrendelése esetén sem. A szerződési feltételek között valóban szerepel egy 1000 perces limit, ami felett a Telenornak elvileg lehetősége lett volna forgalmi díjat számlázni, de ezzel a lehetőséggel a társaság nem élt, így a reklámban foglalt korlátlan állítás teljesült - jelezte közleményében a vállalat.
A hatósági eljárás megindítását követően a kifogásolt rendelkezést törölte a Telenor a szerződési feltételekből a 2013. május 9-e és június 19-e közötti akció alatt szerződött ügyfeleket érintően - közölte a cég.