Felix ifjú író, aki a nagy áttörésre vár. Szakadatlanul dolgozik a nagy regényen, amely majd híressé teszi, ám a kiadók sorra visszautasítják őt. Doris, a magát modellnek valló fiatal nő a jég hátán is megél - illetve élne, ha hagynák. Ám az éjszaka közepén kiteszik a lakásából, ő pedig bekopog, hogy menedéket keressen Felixnél. Náluk ellentétesebb két embert nem hordott még a hátán a föld. Csupán egy percre van szükség, hogy egymás agyára menjenek. Ám mégis össze vannak kényszerülve egy pici garzonlakásba. Hát mindent megtesznek, hogy valahogy túléljék a helyzetet.
"Egy vígjátékot, ahol két szereplő viszi a történetet, alapvető, és megkerülhetetlen szükséglet, hogy a választott szereplők között legyen valami olyan viszony és energiaáramlás, közös szakmai múlt vagy barátság, vagy vonzalom. Fontos, hogy a színészek között legyen kémia, legyen olyan emberi viszonyuk, ami elősegíti azt, hogy jól dolgozzanak együtt" - nyilatkozta Pelsőczy Réka.
"Nem csak a helyzetpoénok és a szövegpoénok mulatságosak, hanem az is, hogy a két emberben milyen indulatok vannak, hogyan nyírják ki egymást, illetve hogyan próbálják a másik embert megszerezni. Ha ez nem személyes és nincs mögötte emberi tartalom, akkor engem nem annyira érdekel, és szerintem a nézőt se. Nagy szerencse, hogy már az első pillanatban kiderült, hogy Adél és Tomi között ez a kémia nagyon jól működik. Rendezőként és színészként sem találkoztam ennyire jó párossal. Ez biztos, hogy azért is van, mert Tomi a férfi színésztársadalom többségével ellentétben nagyon nyitott lélekkel próbál. A férfiak általában szemérmesebbek és inkább bevédik a saját pozíciójukat és státuszukat."
Az 1970-ben hatalmas sikerrel bemutatott komédia filmen is emlékezetes volt: főszerepeit Barbra Streisand és George Segal játszott.
,,Ez az előadás teljesen másmilyen lesz, attól függetlenül, hogy a sztori ugyanaz - mondja a rendező. Minimális dolgot találtam ki az egészhez. Ez egy mese. Felnagyítása egy férfi-nő kapcsolat alakulásának. Összesűrítve az, hogy egy ember milyen nehezen enged be az életébe egy másik embert. Valamint hogy ennek milyen lépcsőfokai és nehézségei vannak. Természetesen nagyon humoros és elrajzolt formában. Mivel ez meseszerű ezért azt találtam ki, hogy mi van ha ezt amit mi látunk, valaki játssza. Vagy valaki, mint egy gyerek, két babával eljátszik egy történetet. Nekem ez egy jó kiindulás, hogy van egy pici babadoboz vagy egy felnagyított gyufásskatulya és ebben van két baba, amikkel én mint rendező játszom. Vagy egy kislány játszik ezzel. Tehát az egész egy felnagyított gyufásskatulya lesz."
,,Én sem láttam a filmet - mondja Jordán Adél. ,,Ehhez a karakterhez nem is kell meríteni, mert ez "árad". Úgy érzem, hogy ez a szerep nagyon jól áll nekem és jól esik csinálni is. ,,Doris személyisége közel áll a szívemhez. Ez a lány esendő és bájos. Egy magányos nő aki csak sodródik az életében, egy igazi túlélő. Beleszeret Felixbe, nagy hévvel közeledik felé, és mindent megpróbál, hogy legyőzze a férfi ellenállását. Egyszerre kislány és nő is egyben. Nagyon összetett a karakter személyisége, ezért tud annyira hatással lenni a fiúra. Ezt szeretem benne, hogy ilyen sokrétű. Valamilyen módon - bár az egyik egy bagoly a másik egy cica - ugyanannyira zárkózottak, frusztráltak, félnek kimutatni az érzéseiket. Ebben nagyon hasonlóak. Nagyon erős testi vonzódás van közöttük.
A másik részről pedig valamit meglát a lány ebben a fiúban, amit elkezd nyitogatni. Próbálja kimozdítani őt zárkózottságából. Szerintem éppen ezt lehet szerelemnek hívni, amikor valamit meglátsz egy alak mögött és, az a valami reagál rád. Szabó Kimmel Tamással még nem is dolgoztunk együtt. Az eddigi tapasztalataim alapján, nagyon jó vele a közös munka. Hasonló a gondolkodásunk és addig tényleg nem megyünk tovább, amíg a számunkra vélt igazságot meg nem találjuk. Ez komoly összhangot ad. Az ember az elején szemérmes, mindenféle szempontból, pláne amikor férfi és női viszonyról van szó. De amikor azt látom, hogy a partneremben szakmailag is meg lehet bízni és elengedhetem magam, akkor tényleg vannak izgalmas és valóban megszületett, megtörtént, megélt pillanatok a színpadon."