A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a ruházati termékek vásárlásának értéke 2012-ben 405 milliárd forint volt, míg 2013-ban 423 millió, azaz változatlan áron számítva 5 százalékkal növekedett a ruházati kereskedők bevétele.
A korábbi években, a nyári hónapokban, július-augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható, az év első időszakának eredménye alapján.
A jelentés szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a költekezés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bővült a piac.
A ruházati piac a kiskereskedelem mintegy 6 százalékát adja.
Az OKSZ közleménye szerint a ruházati kereskedelem megugrásában feltehetően szerepet játszik az online pénztárgéprendszer is, emiatt azonban akciók nem maradnak el.
A szövetség kiemeli, hogy a leárazások során csak a kereskedő által kiválasztott termékekre vonatkozik az árengedmény és nem a teljes portfólióra. A leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet.