Pedig két hete még ugyancsak a BKK bocsátkozott óvatos ígérgetésbe az esetleges júliusi határidőről, de konkrét időpontot már akkor sem kockáztattak meg. A hibásan működő, hangsúlyozottan minden tekintetben magyar fejlesztésű szoftver okozta folyamatos késedelem miatt a rendszert kiépítő T-Systems Kft.-nek napi 1,8 millió forint kötbért kell fizetnie a BKK részére, ami legutóbbi értesülésünk szerint bőven 100 millió forint fölött jár, miközben a kötbérplafon 178 millió forint. Ezután a BKK akár fel is mondhatná a szerződést, ám az új fővárosi jegyautomatákat is készítő céggel ez aligha fordul elő. (A szerződés felmondásával egyébként is újra kellene indítani a tendereztetést.)
"Egy olyan bonyolult szoftver-rendszer kialakításakor, amely a MOL Bubi működtetéséhez szükséges, s amelynek még nincs kialakult gyakorlata itthon, óhatatlanul előfordulnak a belső tesztelés során felmerülő igazítási igények" - áll György István, Bagdy Gábor, Szenenczey Balázs előterjesztésében. Ezeket a cég már elvégezte, de egyelőre a speciális kerékpárokat is hozzá kell igazítani a rendszerhez, és az átadás késése a beadvány szerint ebből is fakad. Azt az iratban is hangsúlyozzák, hogy "a magyar ipar számára lehetőséget biztosító" megoldáshoz nagyon ragaszkodnak, és nem egy, másutt amúgy "bevált" rendszert kívántak átvenni. A BKK korábban határozottan leszögezte: csak akkor veszik át a rendszert, ha az hibátlanul működik.
Az előterjesztés végén azonban érdekes elem, hogy kitérnek rá: a "feladat tervezett befejezési határideje" november 30-ra, míg a pénzügyi elszámolás további két hónappal 2015. január 31-ére tolódik, vagyis még akár az is előfordulhat, hogy jövő évig várni kell a Bubira.