Napi kérdés;Orbán-kormány;reklámadó;médiaháború;

- Bajomi-Lázár Péter, médiakutató

Rávehető-e a kormány arra, hogy kiegyenlítettebb viszonyokat hozzon létre a hirdetési piacon?

Nem hiszem. Sőt, a médiaháború újabb szakaszába lépett. Ennek jele a reklámadó, a Klubrádió vidéki frekvenciáinak elvétele, és a kommentekre vonatkozó alkotmánybírósági döntés is. Mindezek egy összehangolt offenzíva képét mutatják, amellyel a cél a sajtó - beleértve a kormánnyal rokonszenvező médiumokat is - megrendszabályozása, a kritikai értelmiség megfélemlítése. Vagyis nem a konszolidáció vagy a konszenzuskeresés látszik, hanem ellenkezőleg: a konfliktuskeresés és az, hogy a médiapolitika nem a közérdeket, hanem partikuláris érdekeket és a médiaforrásoknak a fideszes klientúra szolgálatába állítását szolgálják.

Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) még szombaton tette közzé: nemzetközi és magyarországi járványügyi információk, valamint a Nébih adatai alapján Magyarországon egy, Grúziában, illetve Franciaországban három esetben is olyan botulizmusmegbetegedés fordult elő, amely előtt a beteg egy magyar termelő által készített, különböző, csak zöldségféléket tartalmazó termékeket (szarvasgombás pesto, humusz) fogyasztott.