Az HBO Holding Zrt. a Marketing & Media magazin összeállítása szerint 10,2 milliárd forintos forgalom mellett 3,3 milliárdos adózott eredményt ért el tavaly, ami a legmagasabb a hazai médiacégek között. A vállalat fogja össze az HBO cseh, bolgár, lengyel és román érdekeltségét is, így bevételeinek többsége külföldről származik.
A második legnagyobb nyereséget elérő társaság viszont már tisztán a magyar piacról szerezte a bevételét, ez pedig a közterületi piac meghatározó szereplője, a Publimont Kft.. A Simicska Lajoshoz köthető vállalat 3,1 milliárd forintos eredményt ért el 8,1 milliárdos árbevétel mellett.
Az összeállítás szerint a harmadik legnyereségesebb hazai médiacég az RTL Kábeltelevízió Kft., amely az RTL kábelcsatornáit működteti. Az árbevételük 7,6-ról 10,1 milliárdra, a nyereségük pedig 1,7-ről 2,5 milliárdra nőtt. A kábeltévéket működtető cég az RTL Klubhoz képest kevesebb mint feleakkora árbevételből magasabb nyereséget ért el.
Az Axel Springer összevont bevételi adataiból az derül ki, hogy a cégcsoport tavalyi árbevétele ugyan csökkent 2012-höz képest, ez azonban nem érintette a cég eredményét, amely kissé még nőtt is a korábbi évhez képest, sőt elérte a 2,4 milliárd forintot.
A Magyar RTL Televízió Zrt., az RTL Klub csatorna üzemeltetője 2013-ban 23,6 milliárd forintos árbevételt produkált, ami 2,1 milliárddal kevesebb az egy évvel korábbinál, de még így is a legnagyobb bevételű médiacég a hazai piacon. A társaság nyeresége ugyan látszólag visszaesett, 6,6 milliárdról 2,3 milliárdra, a Marketing & Media szerint valójában az eredményessége is javult az RTL Klub tulajdonosának.
A tavalyi giganyereség ugyanis egy egyszeri módosító tételnek köszönhető, ami abból adódik, hogy a társaság átadta az anyacégének az RTL Kábeltelevízió Kft.-ben meglévő tulajdonrészét. Enélkül 2012-ben 392 millió forintos veszteségük lett volna - tette hozzá a beszámoló.
forrás: hvg.hu