A Miniszterelnökség nem akar beszállni a a választások előtti csatározásba - bizonygatta Lázár pénteken egy hódmezővásárhelyi fórumon, ám következő mondatával máris rácáfolt erre: azt állította, hogy a kormány az év elején garanciát vállalt a 3-as metró felújítására, de a főváros a mai napig nem készítette el az ehhez szükséges anyagokat.
Csakhogy ez nem igaz - legalábbis városházi forrásaink állítják, hogy a főváros régen, már vagy fél éve elküldte a kormánynak a 3-as metró felújításával kapcsolatos, számokat hatástanulmányokat és alapos háttérszámításokat is tartalmazó, összesen mintegy ezer oldalnyi anyagot. Információink szerint a Városházán nem értik, miért van ez a támadás most az önkormányzati választás előtt.
A delmagyar.hu tudósítása szerint a hódmezővásárhelyi fórumon felmerült a Szeged és Hódmezővásárhely közötti integrált nagyvasúti rendszer, az úgynevezett tram train - leegyszerűsítve egy villamosvonal - kérdése is, mert a jelek szerint a 3-as metró égetően szükséges felújítása helyett azt építené inkább meg a kormány. Erről Lázár azt mondta a fórumon, hogy amúgy sem lehet dél-alföldi fejlesztés forrásait Budapesten elkölteni. Arról nem beszélt, vajon a Szeged-Hódmezővásárhely közötti villamosvonal projektjéről hány ezer oldalas tanulmány készült.
Tarlós István főpolgármester egyébként a szombati Magyar Nemzetnek nyilatkozva közölte: nem vonhatók el Budapest közlekedési fejlesztési forrásai, ilyen uniós szabály nincs. A botrány ellenére optimistán úgy látta: ahogyan az előző városvezetőség által korábban itt hagyott félkész 4-es metró vagy a privatizált közművek problémáját, úgy a 3-as metró felújítását is megoldják közösen Orbán Viktor kormányfővel és a kormánnyal, benne a Miniszterelnökséggel.