Az internet-előfizetések száma 2013 végén több mint 6,4 millió darab volt, az előző évihez képest 19 százalékos növekedésben elsősorban a dinamikusan terjedő mobilinternet játszott szerepet. Az előfizetések háromnegyede egyéni, egynegyede pedig üzleti. A tavaly 28 százalékkal bővülő mobilinternet 2013 végén már közel kétharmadát jelentette az előfizetéseknek.
A háztartások internetellátottságának növekedése ugyan évek óta töretlen, uniós összehasonlításban azonban az internet elterjedtsége Magyarországon továbbra is alacsonynak számít. 2013-ban a háztartások 71 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, ez 8 százalékponttal alacsonyabb az uniós átlagnál. A vállalkozások körében ez az arány 88 százalék, az uniós tagállamok közül ezzel Magyarország a rangsor vége felé található.
Az internethasználat arányát illetően némileg kedvezőbb a kép, ez nagyjából megegyezik az uniós átlaggal. Magyarországon az emberek 71 százaléka legalább hetente egyszer, 62 százaléka pedig napi rendszerességgel használta az internetet 2013-ban. Az internethasználat aránya a fiatalok körében magas, az idősebbek körében viszont alacsonyabb, mint az uniós átlag.
A KSH adatai szerint a vállalkozások egyre nagyobb aránya rendelkezik honlappal: a 2010. évi 57 százalékkal szemben 2013-ban a cégek 61 százalékának volt internetes elérhetősége. Ez az arány azonban szintén elmarad a 71 százalékos uniós átlagtól, és mindössze öt tagországban alacsonyabb a weboldallal rendelkező cégek aránya a hazainál.
A mobilhálózaton keresztül bonyolított adatforgalom 2013-ban 16 százalékkal bővült, ami a mobilszolgáltatók egyre nagyobb le- és feltöltési sebességre alkalmas hálózatainak fejlesztésével, valamint a megfizethetőbb okostelefonok, és a mobilinternet gyors terjedésével függ össze. Egy aktív mobilinternet-használó átlagos havi adatforgalma 0,87–1,06 gigabájt között mozgott tavaly, ami azonban elmaradt az egy évvel korábbitól.