Mint a Budapesti Közlekedési Központ közölte, A Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion között teljesen felújítják a vonalat, míg a Hős utca és a Közvágóhíd között a megállók átépítését kezdik el. A felsővezetékek, a vágányok, a megállók és a közúti átjárók felújítása mellett a BKK új vágánykapcsolatot hoz létre Zugló vasútállomásnál, liftet kap a Kacsóh Pongrác úti megálló, a Thököly út-Hungária körút kereszteződésben pedig elbontják a használaton kívüli kanyarodó vágányokat, valamint a szintén nem használt keresztező vágányokat. A munkálatok előreláthatóan ősz elejéig tartanak.
Az átépítés idején az 1-es villamos rövidített útvonalon, a Bécsi úti végállomás és a Lehel utca között, de a szokásosnál sűrűbben közlekedik keddtől. A kimaradó szakaszon 1-es jelzéssel közlekedik pótlóbusz az Árpád híd és a Népliget között, a Közvágóhídig pedig a sűrűbben járó 103-as busszal lehet utazni, amely hosszabb útvonalon, a Kelenföld vasútállomás és Árpád híd között viszi az utasokat.
A villamospótló busz zavartalan közlekedése érdekében a Róbert Károly körút-Hungária körút-Könyves Kálmán körút útvonalon a Váci út és az Elnök utca közötti szakaszon több helyen autóbuszsávot jelöl ki a BKK, és áthangolják a jelzőlámpákat is. A Hungária körútról a Thököly útnál egyik irányba sem lehet balra kanyarodni, a Kacsóh Pongrác úti csomópontnál a Kerepesi út irányában a belső sávot lezárják, így a közúti forgalom számára itt csak egy sáv lesz járható.
A felújítás ideje alatt a Hungária körút zuglói szakaszán tilos az útpályán megállni. Az átjárók átépítésének idején nemcsak a Hungária körúton, hanem a nagyobb kereszteződésekben is forgalomkorlátozásra kell számítani.
Mi tagadás, a zuglói szakaszra nagyon ráfér egy alapos felújítás. Az elmúlt években itt volt a legtöbb probléma, különösen nagy melegek idején, amikor szabályosan felpúposodtak az elavult sínek. Májusban is többször előfordult, hogy e szakaszon csak úgy tudtak a villamosok közlekedni, hogy locsolókocsit eresztettek a vágányokra két szerelvény között.