A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a hiányosságokat fogyasztóvédelmi vizsgálatai során állapította meg, melyeket a lakossági fogyasztási hitelezésre specializálódott intézményeknél folytatott.
A vizsgálat megállapította: mindhárom piaci szereplő a reklámokban és kiadványaikban nem megfelelő módon tüntették fel a hitelhez tartozó – annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő – teljes hiteldíj mutató (THM) mértékét.
A jegybank azt is észlelte, hogy a piaci szereplők hitelközvetítő ügynökei többször hiányosan vagy egyáltalán nem tájékoztatták a fogyasztókat a szerződés megkötése előtt az adott hitel kondícióiról, az azzal kapcsolatos jogaikról, többek között az elállás lehetőségéről.
Jogszabálysértés gyanúját veti fel, hogy egyes hitelközvetítők szóbeli tájékoztatásuk során nem mindig jelezték a fogyasztóknak, hogy az általuk kínált termék árát (áru)hitellel kell megfizetniük, illetve nem tértek ki a hitelhez kapcsolódó, a fogyasztókkal aláíratott tájékozatók és szerződéses dokumentumok tartalmára sem. Ezzel mintegy kihasználták, visszaéltek a fogyasztók esetleges tájékozatlanságával, kiszolgáltatott helyzetével.