A Cannes-i fesztiválon bemutatott film a Strauss-Kahn elleni bírósági eljáráson alapul, amelyben a Nemzetközi Valutaalap egykori első emberét három évvel ezelőtt a New York-i Sofitel szálloda guineai származású alkalmazottjával szembeni erőszakkal vádolták.
A bejelentéssel egy időben „undorítónak” nevezte a Gérard Depardieu főszereplésével készült filmet Anne Sinclair, Strauss-Kahn volt felesége, aki jelenleg a Huffington Post francia kiadásának igazgatója. Sinclair szerint a film nemcsak hazug, hanem még antiszemita is, de jelezte, hogy – ellentétben egykori férjével - nem teszi meg azt a szívességet Ferrarának, hogy ezt az ocsmányságot bíróság elé vigye.
Az ügy miatt Strauss-Kahn 2011-ben lemondásra kényszerült az IMF igazgatói posztjáról, majd egy évvel később peren kívül megállapodott áldozatával, Nafissatou Diallóval 6 millió dolláros kártérítésről.
Strauss-Kahnt ügyvédje lebeszélte arról, hogy megnézze a filmet, amelyben ugyan megváltozatták a neveket, de mégis egyértelmű, hogy DSK ügyéről van benne szó. A Le Figaro kritikusa ott volt Az Isten hozott New York-ban szombati Cannes-i bemutatóján és hasonlóan lesújtó véleményt írt róla. Depardieu egy perverz, szexmániás vadállatként jelenik meg benne, míg a feleségét alakító Jacqueline Bisset hatalommániás manipulátorként, és az ő figuráján keresztül többször is utalás történik „a zsidó tőke világuralma” kezdetű antiszemita elméletre. Anne Sinclair ugyanis a néhai Paul Rosenberg híres műgyűjtő lánya, akinek gyűjteményét 1940-ben elrabolták a nácik, de a kollekció jelentős részét a háború után visszakapta az amerikaiaktól.
Mellesleg a film prológusában Depardieu kijelentette, hogy ki nem állhatja a politikusokat és utálja magát az általa alakított figurát is. Alighanem a kritikust sem fogja imádni, aki írásában "Obélix soft-pornóját" emlegette, sőt még azt a mondatot is megengedte magának, hogy "A Wall Street farkasa után íme Manhattan disznaja"...