saját márka;forgalomnövekedés;26 százalék;

- Nőtt a saját márkás termékek forgalma

A saját márkás termékek a tavalyelőtti enyhe csökkenés után 2013-ban ismét nagyobb részesedést értek el a kiskereskedelmi forgalomban, és arányuk 26 százalékos volt - írja a Világgazdaság a GfK Hungária közlései alapján.

Két éve a kereskedelmi vállalatok saját márkái amiatt szorultak vissza, mert akkor a marketingtámogatás nélküli, kisebb gyártói márkák, az úgynevezett B márkás termékek forgalma átmenetileg megerősödött.

A nagy gyártói márkák - az A márkák - továbbra is őrzik pozíciójukat az általuk uralt sör-, tea-, kávékategóriákban, de például az élelmiszernapicikk-kereskedelemben az olyan kereskedelmi márkák vannak túlsúlyban, mint a fagyasztott áru, egyes tejtermékek, állateledelek.

A német írásbelikkel zárul ma a tavaszi érettségi vizsgák első hete. Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint középszinten 1030 helyszínen 19 588-an, emelt szinten 66 helyszínen 2525-en vizsgáznak.