A bank keddi, MTI-hez eljuttatott közleménye emlékeztet arra: a pénzügyi szervezetek felügyeletéért és a szektor fogyasztóvédelméért felelős Magyar Nemzeti Bank (MNB) 35 pénzintézet gyakorlatával szemben emelt kifogást a közelmúltban a tranzakciós illeték lakossági ügyfelek felé történő áthárításával összefüggésben.
Az MNB egyebek mellett az MKB Bankot is a jegybanki határozat által jogsértőnek minősített gyakorlat azonnali hatállyal történő megszüntetésére, illetve a továbbhárított és beszedett összegek visszatérítésére kötelezte. Erre eredetileg 2014. április 30-át jelölte ki határidőnek, azonban ezt az elmúlt héten egy hónappal meghosszabbította a jegybank.
A közlemény szerint az MKB továbbra is kitart azon meggyőződése mellett, hogy a tranzakciós illeték áthárítására a törvényi lehetőség - akár egyoldalú szerződésmódosítás keretében is - adott volt, ráadásul a bank ezt az ügyfelek számára legátláthatóbb módon tette meg. Ugyanakkor ügyfelei érdekeit szem előtt tartva úgy döntött a pénzintézet, hogy nem támadja meg a felügyeleti döntést a bíróság előtt, és erre való tekintettel az eredeti határidőre, tehát április 30-ára visszafizeti a határozat által jogszerűtlennek ítélt díjakat - olvasható a pénzintézet közleményében.
Kitérnek arra: a banknál élő bankszámlával rendelkező ügyfelek egyösszegű visszautalással, automatikusan jutnak az őket megillető összeghez. Azoknak pedig, akik jelenleg már nem ügyfelei a banknak, de az érintett időszakban - 2013. január 7-e és 2014. március 13-a között - még azok voltak, a visszatérítés érdekében célszerű felvenniük a kapcsolatot a bankkal a [email protected] elektronikus levélcímen vagy a TeleBANKár lakossági vonalán: 06 40 333 666. A díjvisszatérítéssel kapcsolatos tájékoztató anyagok az MKB bankfiókjaiban és a bank holnapján (www.mkb.hu) is megtekinthetők - olvasható az MKB Bank közleményében.