A közlemény szerint a GVH a maximálisan kiszabható bírsággal sújotta a céget, és megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását. A Gazdasági Versenyhivatal a Resort Club Hungary Kft. üdülési jogok továbbértékesítési gyakorlatával kapcsolatos kommunikációját vizsgálta. Mivel a vállalkozás alapvetően szóbeli kommunikációt folytat a fogyasztókkal, ezért elsősorban tanúvallomásokra, fogyasztói jelzésekre és a szerződések rendszerének értékelésére épült az eljárás.
Leírásuk szerint a vállalkozás telefonon hívott meg fogyasztókat a rendezvényeire – többek között olyanokat is, akik előre jelezték, hogy vásárolni nem, csak eladni szeretnék már meglévő üdülési jogaikat. A fogyasztók telefonon, majd később a rendezvényeken azt a tájékoztatást kapták, hogy az általuk birtokolt üdülési jogok könnyen, jó áron eladhatóak, azok külföldi fogyasztók által keresettek. Ezen kívül elhangzott, hogy a Resort Club Hungary Kft. továbbértékesítési szolgáltatásának feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozás „tagjává váljon” egy klubtagsági kártya megvételével vagy egy újabb üdülési jogot vásároljon.
A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem tudta igazolni azt, hogy valóban értékesíthetőek lennének a másodlagos üdülési jogok, és ha igen, milyen piaci áron, illetve, hogy tett valamit a továbbértékesítés érdekében, ami meghaladja a fogyasztók előtt amúgy is fennálló lehetőségeket (pl. online hirdetések). Az eljárás során maga a vállalkozás is elismerte, hogy a rendezvények célja az elsődleges jogok (illetve egyéb szolgáltatások) értékesítése volt, valamint azt is, hogy a továbbértékesítésre vonatkozó megbízást a vállalkozások nem köthetik előre fizetendő díjakhoz - áll a közleményben.