Lényegében a főváros tulajdonát vették semmibe, amikor gyalogosokat védő oszlopokat szereltek ki az Astoriánál, hogy Orbán Viktor a járdán parkolhasson, amíg kormányfő hajszobrásza - saját meghatározása szerint: ,,a fodrászok fodrásza" - dolgozik - írja a Magyar Narancs. (Pedig nem a fodrászok haját vágja, hanem Orbánét - ha nyelvtanilag értelmezzük.)
A Miniszterelnökség, a Főpolgármesteri Hivatal, a közutakat kezelő önkormányzati cég is hallgat arról, volt-e erre engedélye Orbánéknak. Jogszerűen nem lehetett, ennek ellenére megtörtént a közúti műtárgyak (a gyalogosokat védő parkolásgátló oszlopok) megcsonkítása. Erről a Google utcakép nézegetőjén is meggyőződhet az érdeklődő, aki Orbán buszát is láthatja a tilosban.
Amikor a miniszterelnök gépkocsija a járdán áll, az a közlekedési jogszabályokon túl - parkolni akkor lehet járdán, ha ezt KRESZ-tábla engedélyezi - a Fővárosi Önkormányzat tulajdonjogát, önrendelkezését is sérti. A magyarországi önkormányzatokról szóló törvény rendelkezései szerint a védett területekhez tartoznak a Kossuth Lajos utca közforgalmú részei, a közút és a járda is, amelyek a főváros tulajdonában vannak.
Budapest a közútkezeléssel, fenntartással, üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokat a tulajdonában lévő Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-hez tartozó BKK Közút Zrt.-re bízta. A fővárosi cég vezetője az az egykori MDF-es Almássy Kornél, aki miatt az UD Zrt. ügyben kényszerítéssel vádolja az ügyészség Dávid Ibolyát, és Herényi Károlyt. Akiről ismerősei hangfelvételei bizonyítják, hogy ,,terhelőket"szeretett volna gyűjteni az MDF vezetőiről.
A rendőrség - információink szerint - felsőbb utasításra nem bírságolhatja meg a TEK járműveit, még akkor sem, ha megkülönböztető jelzés nélkül, azaz egyszerű autósként várakoznak tilosban. Ennek jogszabályi alapját senki nem ismeri.