vodka;csoki;Nielsen Kiskereskedelmi Index;élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom;

Fotó: David Silverman, Getty Images.

- Jól fogy a vodka és a csoki

Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által mért kilencven kategória értékesítéséből 2013 februárja és 2014 januárja között az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a mennyiséget tekintve azonban 3 százalékkal csökkentek az eladások - állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

A forgalom a vizsgált tizenkét hónap alatt változatlanul mintegy 1404 milliárd forintot ért el, ahogyan egy évvel korábban is.   A boltok bevétele a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül például a sajtból 2, a feldolgozott húsból, ásványvízből és tejfölből 1-1 százalékkal emelkedett. A táblás csokoládéból, édes kekszből, ostyaszeletből és vodkából értékben és a mennyiséget tekintve is nőtt a kiskeredelmi eladás. A pálinka értékesítése ugyanakkor tovább csökkent, értékben 23, a mennyiség alapján 33 százalékkal.

Az üzlettípusok közül az értékben mért forgalom legnagyobb hányada - 36 százalék - a szupermarketeket és diszkontokat magukban foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletekre jutott, ugyanúgy, mint egy évvel korábban. A 2500 négyzetméter feletti boltok piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan az összes bevétel 35 százalékán osztoznak.

Közvetlen kapcsolatot tárt fel a kibertámadások által a világgazdaságnak okozott károk és az illegális szoftverek terjedése között a Microsoft Digital Crimes Unit, az amerikai IDC (International Data Corporation) informatikai és távközlési piackutató vállalat, valamint a Szingapúri Egyetem (National University of Singapore) közösen készített "Az illegális szoftver és a kiberbűnözés" című tanulmánya, amit idehaza a Microsoft Magyarország adott közre.